سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۳ - Apr 6, 2004
برطبق پيشنهاد شهرداري تهران و موافقت رئيس جمهوري
نمايشگاه بين المللي كتاب سال آينده به اراضي عباس آباد منتقل مي شود
گروه شهري: نمايشگاه دايمي بين المللي كتاب در زميني واقع در اراضي عباس آباد احداث و از سال آينده در همان جا برپا خواهد شد.
خبرنگار ما به نقل از محمد جواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران مي نويسد: شهرداري تهران به منظور رفع تنگناهاي ترافيكي شهروندان در ايام برپايي نمايشگاهها به تفاهماتي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دست يافته است. ضمن اينكه زمين مناسبي در اراضي عباس آباد به همراه اعتبارات مورد نياز به رياست محترم جمهور پيشنهاد كرد. كه الحمدالله با دستور مساعد ايشان مواجه و به منظور ابلاغ بودجه به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ارجاع شده است.
وي در مورد بودجه پيشنهادي و وسعت نمايشگاه كتاب در اين نقطه از شهر تهران گفت: در حال حاضر تعدادي از مهندسين مشاور در حال بررسي مطالعه و طراحي اين نكات هستند.
وي همچنين در مورد دلايل موافقت شهردار تهران با برگزاري نمايشگاه كتاب امسال در محل بزرگراه چمران گفت: شهرداري تهران استثنائا امسال به برخي وسايل از جمله اهميت موضوع كتاب و نقش آن در ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه، حمايت از اقشار فرهيخته و ناشرين و اهل قلم، و از طرف ديگر تعهداتي كه نظام جمهوري اسلامي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي ۱۷ سالي كه از زمان برپايي اين نمايشگاه مي گذرد در سطح بين المللي براي خود ايجاد كرده است و توانسته در حد ۱۰ كشور ممتاز از نظر برپايي نمايشگاههاي بزرگ كتاب و تعداد مراجعه كنندگان و اصحاب هنر و فرهنگ و نشر ارتقاء يابد حيف ديد كه مشكل جا و مكان به اين موقعيت ارزنده كشور در سطح جهاني لطمه بزند و جايگاه ايران اسلامي را نزد فرهنگ دوستان در سراسر دنيا با آسيب مواجه سازد.
وي ادامه داد: به همين دليل امسال براي آخرين بار با درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر برپايي نمايشگاه در محل فعلي - منتهي با تمهيدات و
شروطي - موافقت كرديم.
محمدي زاده در مورد اين تمهيدات و شروط لحاظ شده گفت: يكي از شروط، استفاده از حداكثر ظرفيت پاركينگهاي واقع در منطقه بود كه در اين راستا علاوه بر پاركينگ خود نمايشگاه از ظرفيت پاركينگهاي ورزشگاه انقلاب محل اجلاس سران، محل بنياد شهيد انقلاب و صدا و سيماي جمهوري اسلامي حداكثر استفاده صورت گيرد.
وي ادامه داد: همچنين توصيه كرديم به غير از نمايشگاه كتاب هيچ نمايشگاه ديگري برگزار نشود و ساعت مراجعه بازديدكنندگان از ۱۱ صبح تا ۲۲ شب تعيين شود.
به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران به منظور ترغيب مراجعه كنندگان به استفاده از وسايل نقليه عمومي بويژه اتوبوس مقرر شده است از امكانات اتوبوسراني جهت انتقال مردم در ميادين اصلي و ايستگاههاي مترو نهايت استفاده صورت گيرد.
به گفته وي، اداره راهنمايي و رانندگي، سازمان حمل و نقل و ترافيك، اتوبوسراني، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مركز نمايشگاه هر كدام با توجه به نوع خدماتي كه ارايه مي دهند اقدام به اطلاع رساني مناسب به شهروندان كنند.
شورا خواهان برگزاري مطلوب نمايشگاه كتاب در تهران است
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت:  شورا و شهرداري تمام تلاش خود را به كار خواهند گرفت تا نمايشگاه كتاب هر ساله به نحو مطلوبي در تهران برگزار شود.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران، مهندس حسن بيادي افزود: برگزاري نمايشگاه بزرگي همچون كتاب، در محل دائمي نمايشگاهها مشكلات ترافيكي جدي را براي شمال تهران پديد مي آورد. در توافقي كه سال گذشته با وزارت بازرگاني به عمل آمد، مقرر شد تا نمايشگاههاي بزرگ همچون نمايشگاه بهاره و كتاب در محل دائمي نمايشگاهها برگزار نشود.
وي افزود:  برگزاري نمايشگاه بهاره در دو محل مشكلات ترافيكي منطقه را كاهش داد، اما نمايشگاه كتاب به گفته ناشران نمي تواند در دو مكان برگزار شود. شهردار تهران با احترام به نظر ناشران و اهميت بين المللي و داخلي نمايشگاه كتاب، و بنا به درخواست شورا، با برگزاري نمايشگاه كتاب در محل دائمي نمايشگاهها موافقت كرد.
وي افزود: شركت پست ۵۰ درصد تخفيف به مراسلات پستي نمايشگاه ارائه خواهد كرد. زمان برگزاري نمايشگاه كتاب منوط به توافق وزارت نفت (براي تغيير زمان نمايشگاه خود) وزارت ارشاد، اتحاديه ناشران و نمايشگاه بين المللي خواهد بود.

نگاه
رئيس جمهور تركيه :دوران اقتدار حكومت هاي مستبد به پايان رسيده است.
004341.jpg
فريد مرتضوي

زندان قصر تا پايان خرداد ماه كاملا تخليه مي شود
گروه شهري: سهراب سليماني - مديركل سازمان زندان هاي استان تهران گفت: با توجه به اينكه تا پايان خردادماه مهلت داريم زندان قصر را كاملا تخليه كنيم بنابراين ۷۰درصد زندان قصر در حال حاضر تخليه شده و ۳۰درصد آن نيز تا ۱۵ ارديبهشت خالي خواهد شد.
وي به خبرگزاري فارس گفت: در حال حاضر تنها زندانياني كه مرتكب جرايمي مثل كلاهبرداري، قتل و سرقت مسلحانه شده اند در زندان قصر بسر مي برند.
سليماني اظهار داشت: با توجه به سياستهاي سازمان زندانها در خصوص طبقه بندي زندانيان، ۳۰درصد باقيمانده از زندانياني كه در زندان قصر هستند در زندانهاي ديگر تقسيم خواهند شد.
وي واگذاري زندان اوين به دانشگاه شهيد بهشتي را منتفي دانست و گفت: اين زندان متعلق به سازمان زندانها است و موضوع واگذاري آن كاملا منتفي است و بعنوان بازداشتگاه شهر تهران از آن استفاده خواهد شد.

نخستين كلينيك تخصصي گل و گياه پايتخت بزودي به بهره برداري مي رسد
004338.jpg
شهردار منطقه  ۱۵ تهران  گفت : نخستين  كلينيك  تخصصي  گل  و گياه  پايتخت در جنوب  شرق  تهران  به  بهره  برداري  مي رسد.
مهندس سيدمحمود نصري  در مصاحبه  با راديو، وجود گياه  پزشك  را از ويژگيهاي نخستين  كلينيك  تخصصي  گل  و گياه  دانست  و افزود: شهروندان  مي توانندمشكلات  مرتبط با گل  و گياه  منازل  خود را با اين  متخصصان  در ميان  گذارند.
وي  با بيان  اينكه  اين  كلينيك  براي  ارتقاي  آگاهي  شهروندان  درباره  خصوصيات  گل  و گياه  ، كلاس  هاي  آموزشي  داير مي كند ، گفت  اين  مركز قصد دارد براي  تامين  نياز گل  و گياه  شهروندان  تهراني  نمايشگاه  تخصصي برپا كند.
شهردار منطقه  ۱۵ تهران  اظهار داشت  اين  كلينيك  در زميني  به  مساحت  بيش  از ۴۰۰ مترمربع  ساخته  شده  است .

ايمن سازي تردد خودروها
۲۲ طرح ترافيكي در شمال تهران اجرا شد
004335.jpg
به منظور روان سازي سفرهاي درون شهري و بهبود كيفيت و تسريع و تسهيل در عبور و مرور توام با ايمني خودروها، در سال گذشته ۲۲ طرح ترافيكي با هزينه اي بالغ بر ۵ ميليارد و ۱۹۵ ميليون ريال در شمال تهران اجرا شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك اصلاح هندسي تقاطع ها، خط كشي محوري، نصب چراغ و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي و گارديل براي ايمن سازي معابر، احداث پهلوگاه و ايستگاه اتوبوس ازجمله فعاليت هاي اجراشده است.
براساس همين گزارش در مقايسه هزينه طرح هاي اجراشده در سال ۸۲ نسبت به سال ۸۱ اصلاح هندسي معابر با ۸۴ درصد، ايمن سازي معابر با ۲۷ درصد، احداث پاركينگ همسطح و پهلوگاه اتوبوس با ۱۰۰ درصد افزايش انجام شده است.
همچنين افزايش ۴۶ درصدي متراژ خط كشي محوري و ۹۸ درصدي نصب سرعتگير در سال ۸۲ از ديگر فعاليت هاي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه يك به شمار مي رود.در طرح هاي اجراشده، ۳ ميليارد و ۷۱۵ ميليون ريال به طرح هاي اصلاح هندسي، ۸۱۰ ميليون ريال به ايمن سازي معابر، ۴۶۰ ميليون ريال به احداث پهلوگاه اتوبوس و ۲۱۰ ميليون ريال به طرح احداث پاركينگ همسطح
اختصاص يافت.

منابع درآمدي شهرداري ها ۲۵ درصد افزايش مي يابد
گروه شهري: مديركل برنامه و بودجه سازمان شهرداري هاي كشور گفت: منابع درآمدي شهرداري ها كه به شكل متمركز توسط سازمان شهرداري هاي كشور پرداخت مي شود، حدود  ۲۵ درصد افزايش مي يابد.
مهندس  هاشمي  در گفت وگو با (ايسنا)، با اشاره به اين كه رديف واردات كالا به عنوان عوارض شهرداري ها در سال گذشته  ۲۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت، افزود: اين رديف در سال جاري نيز با  ۴۰ درصد افزايش به  ۲۸۰ ميليارد تومان مي رسد كه  ۷۰ درصد از اين رديف بين شهرداري ها و ۳۰ درصد نيز بين دهياري هاي كشور توزيع خواهد شد.
مدير كل برنامه و بودجه سازمان شهرداري هاي كشور با ابراز تاسف از اينكه سال گذشته تنها  ۱۷۶ ميليارد از  ۲۰۰ ميليارد تومان از رديف واردات كالا وصول و بين شهرداري هاي كشور توزيع شده است، تصريح كرد: رقم واقعي  ۲/۱ درصد واردات كالا به عنوان عوارض شهرداري ها بيش از  ۲۴۰ ميليارد تومان بوده است.
هاشمي  همچنين رقم و سهم  ۱۰ درصد عوارض سوخت، يك درصد شماره گذاري و  ۳ درصد سيگار را در سال    ۸۳ ،  ۲۰۰ ميليارد تومان پيش بيني كرد و افزود: طبق قانون تجميع عوارض  ۱۵ درصد از اين رقم به كلانشهرهاي كشور،  ۲۰ درصد به دهياري ها و  ۶۵ درصد بين ساير شهرداري هاي كشور توزيع خواهد شد.
هاشمي  با اشاره به اين كه شهرداري هاي كشور تا  ۱۵ بهمن ماه سال گذشته موظف به كاهش و افزايش عوارض محلي و اعلام عمومي بوده اند، گفت: وصول عوارض محلي تا پايان سال جاري قابليت اجرايي خواهند داشت.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان تهراني
اعضاء شوراي اسلامي شهر تهران، فردا با شهروندان مناطق ۷، ۱۱، ۱۷ و ۱۶ از ساعت ۹ الي ۱۲ ديدار خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران، شيباني، زياري و معتمدي با حضور در منطقه هفت، حبيب كاشاني، زريبافان و محمود خسروي وفا در منطقه ۱۱، بيادي در منطقه ۱۷ و آشتياني در منطقه ۱۶ به بررسي مشكلات و درخواست هاي شهروندان خواهند پرداخت.
شهرونداني كه مايل به حضور در اين جلسات هستند مي توانند از ساعت ۳۰/۸ صبح تا ۱۲ با حضور در ساختمان اصلي شهرداريهاي مناطق ياد شده در اين جلسات ديدار مردمي شركت كنند.

اعطاي تسهيلات تشويقي به مالكين املاك واقع در طرح هاي عمراني منطقه ۷ تهران
گروه شهري: مالكين واحدهاي تجاري يا مسكوني معارض واقع در طرح هاي عمران منطقه ۷ تا آخر ارديبهشت ماه فرصت دارند به منظور برخورداري از امتيازات ويژه به شهرداري منطقه مراجعه كنند.
به گزارش خبرنگار ما مهندس غلامرضا ميرزايي معاون شهرسازي و معماري شهرداري منطقه ۷ تعداد قطعات املاك معارض واقع در طرح هاي اصلاح و عقب نشيني معابر را ۵۷۵ قطعه اعلام كرد و در تشريح آن گفت: اين املاك در خيابانهاي خواجه نصير طوسي حدفاصل شريعتي تا ميدان امام حسين(ع)، خيابان شيخ صفي از ميدان نامجو تا خيابان پليس، سبلان جنوبي از چهارراه نظام آباد تا خيابان دماوند، خيابان شهيد مطهري از تقاطع شريعتي تا بزرگراه مدرس و امتداد خيابان مطهري كوچه پارك از دانشكده پليس تا خيابان شريعتي، خيابان شهيد بهشتي حدفاصل دكتر شريعتي تا مدرس، خيابان دماوند حدفاصل سبلان تا ميدان امام حسين(ع) و انقلاب حدفاصل ميدان امام حسين تا خيابان مفتح و خيابان مفتح حدفاصل شهيد بهشتي تا ميدان هفت تير واقع شده اند.
ميرزايي امتيازات تعلق گرفته به صاحبان املاك فوق را شامل تثبيت تجاري، جابجايي تجاري، تبديل كاربري، واگذاري تراكم طبقه مازاد و صرفنظر كردن از درصدي از كسري پاركينگهاي مورد نياز املاك اعلام كرد كه تحقق اين امتيازات حداكثر تا پايان ارديبهشت ماه امسال ميسر خواهد بود.
وي به شهروندان توصيه اكيد كرد تا در اين مهلت تعيين شده با مراجعه به شهرداري منطقه از امكانات و امتيازات در نظر گرفته شده استفاده كنند چرا كه در صورت پايان مهلت شهرداري ديگر تصدي در واگذاري اين امتيازات نخواهد داشت .
ميرزايي در اين باره توضيح داد: با كساني كه از توافق با شهرداري در مهلت تعيين شده سرباز زنند بر طبق كميسيون ماده ۹ برخورد خواهد شد كه متعاقب آن ارزش ملكشان توسط كارشناسان رسمي دادگستري تعيين و مبلغ آن به صورت امانت به حساب دادگستري واريز خواهد شد و در اين صورت شهرداري مي تواند قانوناً به اجراي طرح هاي خود همت گمارد.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۱۰
دكتر احمدي نژاد و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، پنجشنبه اين هفته با شهروندان منطقه ۱۰ ديدار خواهند كرد. شهروندان منطقه ۱۰مي توانند امروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر براي تكميل فرم ثبت نام به روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۰ واقع در خيابان آزادي - جنب كارخانه زمزم مراجعه كنند.شهروندان اين منطقه همچنين مي توانند براي طرح مسايل و مشكلات خود با تلفن ۱۳۷ واحد ارتباطات مردمي روابط عمومي شهرداري تهران تماس بگيرند.

تخريب طبيعت در آغاز سال نو
صيانت از جنگلهاي كشور در هاله اي از ابهام است
004332.jpg
بنابه اعلام رسانه ها، قاچاقچيان چوب در يورش شبانه به جنگل هاي دست كاشت شهرستان نور، ۲۱۰۰ اصله صنوبر را قطع كردند.
اين در حالي است كه رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور، در آخرين روزهاي سال گذشته، در جمع خبرنگاران گفته بود با تصويب طرح صيانت از جنگل هاي كشور و اهتمام سازمان ها و وزارتخانه هاي مختلف ميزان بهره برداري از جنگل ها كاهش خواهد يافت. وي همچنين در همان نشست از فراهم آمدن تمهيداتي براي مقابله با چپاول گران منابع طبيعي خبر داده بود. اما قطع ۲۱۰۰ اصله صنوبر دست كاشت در نخستين روزهاي سال نو نشان داد تا تحقق وعده هاي دلگرم كننده اين مسئول كشوري راه درازي در پيش است و مقابله با اين بلاي خانمان سوز فراتر از وعده و وعيدها، ابزار و امكانات جدي مي طلبد.
يكي از كارشناسان مسائل زيست محيطي در خصوص تخريب منابع طبيعي و پيامدهاي آن مي گويد: جنگل هاي شمال در تأمين اكسيژن، جلوگيري از فرسايش خاك، بارور كردن ابرها و به طور كلي حفظ محيط زيست نقشي انكارناپذير دارد. از همين رو، تخريب اين مناطق صدمات جبران ناپذيري در پي خواهد داشت كه نه تنها به اكوسيستم و زندگي وحش و زادآوري آن ها آسيب مي رساند بلكه تبعات آن، حيات آدمي را نيز با خطر جدي مواجه خواهد ساخت. اين كارشناس همچنين رشد بي رويه قيمت زمين در مناطق شمالي كشور را از ديگر عوامل مهم در تخريب جنگل ها ذكر كرد و گفت: دلالان زمين و قاچاقچيان چوب طبيعت در سوداي به دست آوردن ثروت، خودآگاه و ناخودآگاه حتي گونه هاي كمياب جنگلي را نابود مي كنند. وي اظهار اميدواري كرد به موازات ساخت و راه اندازي بزرگراه تهران - شمال كه سبب افزايش قيمت زمين در اين مناطق شده و در نتيجه طمع دلالان زمين را براي سودجويي برانگيخته، اقداماتي كارساز براي پيشگيري از تخريب طبيعت صورت پذيرد.

اطلاعيه روابط عمومي شهرداري تهران درباره نمايشگاه كتاب و پوشاك بهاره
گروه شهري: روابط عمومي شهرداري تهران در پي درج مطلبي با عنوان «برگزاري نمايشگاه كتاب تهران در ابهام» در يكي از روزنامه هاي صبح، اطلاعيه اي جهت تنوير افكار عمومي صادر كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است:
اولا: در برگزاري نمايشگاه بهاره اسفند ۸۲، شهرداري تهران ۱۰ محل مناسب در نقاط مختلف شهر به وزارت بازرگاني پيشنهاد كرد و در نهايت نيز انتخاب محل مصلاي تهران به اصرار برگزاركنندگان نمايشگاه بهاره بوده است و نه شهرداري تهران.
ثانيا: در مديريت اجرايي نمايشگاه بهاره و همچنين دريافت حق الاجاره غرفه ها يا قبض پاركينگ شهرداري تهران هيچگونه نقش مستقيم يا غيرمستقيمي نداشته است.
ثالثا: شهرداري تهران نه تنها از محل برگزاري آن نمايشگاه درآمدي نيندوخته است كه به منظور تسهيل امور شهروندان تهراني هزينه قابل توجهي را نيز در خدمات جنبي برگزاري آن نمايشگاه متحمل شده است. هرچند كه درصورت نياز براي رفاه حال شهروندان باز هم هزينه هاي لازم و ضروري را خواهد پرداخت.
روزنامه موردنظر با بيان اين مطلب كه برگزاري نمايشگاه كتاب تهران، مورد اختلاف نظر شهرداري تهران با وزارت ارشاد و اتحاديه ناشران است، تصريح كرده بود كسب بيش از ۵/۱ ميليارد تومان درآمد براي ۱۰ روز نمايشگاه پوشاك در اسفند ۸۲، - ۶۰۰ ميليون تومان از محل فروش قبض پاركينگ و دريافت اجاره يك ميليارد توماني براي واگذاري غرفه ها - شهرداري تهران را تشويق و ترغيب كرده تا در برگزاري نمايشگاه كتاب، پافشاري داشته باشد.

نرخ جديد كرايه تاكسي هاي تهران تيرماه اعلام مي شود
گروه شهري: مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران گفت: نرخ جديد كرايه هاي تاكسي با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران ابتداي تيرماه سال جاري اعلام مي شود.
به گزارش ايسنا، سيدجمال هاشمي عرب ضمن اعلام اين مطلب، تاكيد كرد: تا اعلام نرخ هاي جديد از سوي سازمان تاكسيراني، هرگونه افزايش كرايه ها از سوي تاكسيداران ممنوع بوده و با متخلفان برخورد مي شود.
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران، در زمينه ممنوعيت مسافركشي خودروهاي شخصي در سال جاري تصريح كرد كه اين ممنوعيت قطعا از سال جاري اعمال مي شود.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون ۴۰ هزار تاكسي در تهران درحال تردد است، تصريح كرد: تهران ظرفيت پذيرش ۸۰ هزار تاكسي را دارد كه درصورت افزايش تعداد تاكسي ها، احتياجي به مسافركشي موتورسيكلت ها و خودروهاي شخصي نيست.

كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي كشور تا پايان برنامه سوم توسعه
تا پايان برنامه سوم توسعه انتشار گازهاي گلخانه اي ناشي از بخش انرژي كشور تا ۲۵ درصد كاهش مي يابد.به گزارش آسمان آبي، با پايان يافتن پروژه جمع آوري كه در برنامه سوم توسعه قرار دارد حدود ۱۸۰ هزار گيگاگرم معادل CO2 از مجموعه انتشار گازهاي گلخانه اي كشور كاسته مي شود.

ساماندهي كارگران فصلي در مناطق ۵ و ۹ تهران
گروه شهري: مديرعامل سازمان ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران گفت: طرح ساماندهي كارگران فصلي در مناطق ۵ و ۹ نيز اجرا مي شود.
محمد تقوي، مدير عامل سازمان ساماندهي مشاغل و صنايع شهرداري تهران در گفت وگو با ايلنا، تصريح كرد: علاوه بر دو نقطه در مناطق ۱ و ۵ كه به صورت پايلوت به عنوان محل هاي اجراي طرح ساماندهي كارگران فصلي در نظر گرفته شده اند، در ۲ نقطه ديگر در مناطق ۹ و ۵ شهرداري تهران طرح ساماندهي كارگران فصلي اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به حل مشكلاتي كه در اجراي طرح آزمايشي وجود داشت، گفت:  قرار است كه در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران طرح ساماندهي كارگران فصلي اجرا شود.
تقوي تصريح كرد: در جلسه اي كه در كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در خصوص طرح ساماندهي كارگران فصلي تشكيل شد، مقرر گرديد تا اين طرح با قوت پيش برود و در مورد اين طرح با استفاده از بيل بوردهاي مختلف، صدا و سيما و رسانه هاي گوناگون تبليغاتي صورت گيرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |