چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۹ - Jan 21, 2004
اهوازي ها با چهار بازيكن محروم در مصاف با استقلال و پرسپوليس
فوتبال در ابعاد داخلي و بين المللي
001338.jpg
گروه ورزشي: تيم هاي فوتبال اهوازي حاضر در ليگ برتر كشور در هفته نوزدهم داراي چهار بازيكن محروم هستند كه بر اساس مقررات، مسوولان مربوط نمي توانند از وجود آنان در بازي هاي اين هفته استفاده كنند. تيم فولاد كه از مدعيان اين دوره ليگ برتر به حساب مي آيد، داراي سه محروم است و به همين دليل نمي تواند از سه مهره كليدي خود سهراب بختياري زاده، ايمان مبعلي،  جلال كاملي فر استفاده كند. همچنين اين تيم بعلت مصدوميت ميثم سليماني قادر به استفاده از اين يار خود نيز نيست. تيم فولاد خوزستان در اين هفته ميزبان آبي پوشان پايتخت صدرنشين رقابتها مي باشد.
همچنين تيم استقلال اهواز هم كه ميهمان تيم پرسپوليس تهران داراي يك بازيكن محروم به نام داوود حقي است كه اجازه استفاده از آن را ندارد. اين تيم همچنين بعلت مصدوميت مهرزاد رضايي قادر به استفاده از اين بازيكن خود همچون چند هفته قبل نيست.
گزارش سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا از صدرنشيني استقلال
بنا بر گزارش سايت اينترنتي كنفدراسيون فوتبال آسيا، تيم فوتبال استقلال تهران با كسب يك پيروزي و بازي نزديك مقابل تيم ذوب آهن اصفهان، همچنان يا يك امتياز برتري،  جاي خود را در صدر جدول رده بندي ليگ حرفه اي فوتبال باشگاههاي ايران حفظ كرده است. به نوشته اين سايت تيم استقلال كه در ديدار قبل خود سايپا تهران را شكست داده بود، اينبار نيز تيم ذوب آهن را مغلوب كرد تا هواداران خود را با خوشحالي از ورزشگاه آزادي بدرقه كند وهمچنان با يك امتياز بيشتر از پاس در صدر جدول باقي بماند.
دوري مقطعي بازيكنان خاطي از اردوي تيم اميد
مرحله چهارم از اردوهاي آماده سازي تيم ملي فوتبال المپيك طي روزهاي شنبه تا دوشنبه هفته جاري در كمپ تيم هاي ملي فوتبال برگزار شد.محمد مايلي كهن گفت: اين تمرينات مطابق با برنامه هاي پيش بيني شده انجام شد به شكلي كه روز شنبه بازيكنان به گروه هايي كه در ليگ به ميدان رفته اند و آنهايي كه بازي نكرده بودند تقسيم شدند كه بازيكنان ذخيره به مدت يك ساعت به انجام كارهاي تمريني مورد نظر پرداختند و در مورد سايرين نرمش ساده و ريكاوري انجام شد.
روز يكشنبه نيز انجام كارهاي تكنيكي و تاكتيكي در دستور كار قرار داشت كه در روز دوشنبه پس از كلاس تئوري نوبت صبح، بعدازظهر يك بازي دوستانه برابر تيم فجر تهران انجام گرفت.
وي گفت :دادن تذكرات لازم از سوي كادر فني در مرحله اول و سپس تذكر جدي تر در صورت عدم رعايت موارد گفته شده مورد نظر ما مي باشد كه در نهايت بازيكنان خاطي به شكلي مقطعي از حضور در اردوها محروم خواهند شد تا رعايت مقررات و توجه به مسايل اردويي مد نظر قرارگيرد.وي ادامه داد: شفيعي و علوي آسيب ديده هستند و سليماني و صادقيان عليرغم اينكه بازيكنان خوبي هستند، بايد به شكلي هدايت شوند. زيرا در شرايطي كه صادقانه با بازيكنان برخورد مي كنيم، انتظار داريم تا موارد مورد نظر را رعايت كنند.
تيم هاي نوجوانان و جوانان
در تورنمنت هاي بين المللي
تيم هاي ملي فوتبال زير ۲۱ سال، نوجوانان و جوانان به ترتيب به كشورهاي چين، ازبكستان و قطر اعزام مي شوند. تيم ملي زير ۲۱ سال كشورمان به منظور شركت در تورنمنت بين المللي چين كه از ۲۸ بهمن ماه تا ۱۶ اسفندماه برگزار مي شود، شركت مي كند.
تيم ملي نوجوانان ايران براي شركت در مسابقه اي دوستانه از ۶ تا ۱۹ اسفندماه به كشور ازبكستان سفر مي كند. تيم ملي جوانان نيز براي حضور در مسابقه اي دوستانه از ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه به كشور قطر اعزام خواهد شد.

خبرهايي از واليبال
هاشمي طبا: «كوويچ» مربي توانايي است
001335.jpg
گروه ورزشي: «ستوويچ كوويچ» مربي سرشناس صربستاني كه بنابه دعوت فدراسيون واليبال در كشور ما بسر مي برد، ديروز با مهندس هاشمي طبا رئيس كميته المپيك كشورمان ديدار و گفتگو كرد. «كوويچ» روز دوشنبه به محض ورود به تهران نيز با يزداني خرم و سعيد درخشنده رئيس و دبير فدراسيون واليبال گفتگو كرده بود. هاشمي طبا با اعلام اينكه اين مربي يكي از مربيان تواناي اين رشته ورزشي به شمار مي رود گفت: به نظر من «كوويچ» مي تواند براي واليبال مثمرثمر واقع شود. اين مربي اهل صربستان جدا از بازديد تمرين تيم صنام، امروز يكي از تماشاگران هفته چهارم ليگ برتر ايران در سالن شهداي هفتم تير خواهد بود.
«كوويچ» ديروز از آكادمي ملي المپيك ايران هم ديدن كرد و امكانات موجود در آن را ستود. وي همچنين اظهار داشت: واليبال ايران با توجه به علاقمندي مسئولان ورزش كشورتان از جمله رئيس كميته ملي المپيك و رئيس فدراسيون واليبال و امكانات موجود بايد به يكي از قدرت هاي برتر آسيا مبدل شود. (البته قابل توجه كوويچ كه واليبال ايران هم اكنون نيز در همه رده هاي سني يكي از قدرت هاي برتر قاره آسيا است و با جذب مربيان سرشناسي چون او مي خواهد بدل به قدرت اول آسيا شود).
آغاز هفته چهارم ليگ برتر
هفته چهارم از دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران امروز با انجام سه بازي در تهران آغاز مي شود كه در سالن شهداي هفتم تير ابتدا صنام صدرنشين بازيها به مصاف نئوپان گنبد مي رود. صنام هنوز در شوك باخت مقابل برق است و نئوپان هم غرق در شادي پيروزي برابر پاس. در بازي دوم امروز برق به ديدار سايپا مي رود. ديدار اين دو تيم هم يك بازي نزديك پيش بيني مي شود . در آخرين بازي پيكان بدون محمد سليماني با قند شيروان بازي خواهد كرد. در بازي رفت پيكان توانسته بود با برتري كامل حريف خود را شكست دهد.

۱۷ روز تا مسابقات دو و ميداني قهرماني داخل سالن آسيا - تهران
اولين تيم هاي شركت كننده جمعه وارد مي شوند
001377.jpg
گروه ورزشي: تيم هاي كويت و بحرين از روز جمعه سوم بهمن ماه براي شركت در اولين دوره مسابقات دو و ميداني داخل سالن آسيا وارد تهران مي شوند. تيم هاي قدرتمند كويت با ۲۰ و بحرين با ۲۱ ورزشكار، مربي و همراه براي آمادگي هرچه بيشتر در مسابقات، پايان هفته جاري وارد تهران مي شوند.
همچنين از امروز به  مدت ۳ روز ۱۰ تيم باشگاهي در مسابقات انتخابي تيم ملي دو و ميداني مردان شركت خواهند كرد. اين تيم ها در رشته هاي ۶۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر، ۸۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر، ۳ هزار متر، ۶۰ متر بامانع، ۵ كيلومتر پياده روي، پرش ارتفاع، پرش با نيزه، پرش طول، پرش سه گام، پرتاب وزنه، هفتگانه و ۴ در ۴۰۰ متر، شركت خواهند كرد كه باشگاه ها در هر رشته اجازه حضور ۲ ورزشكار را دارند.
ازبين نفرات اول تا چهارم هر رشته اعضاي تيم ملي انتخاب مي شوند. در قسمت بانوان نيز ۲ ورزشكار از هر استان انتخاب و به كميته برگزاركننده مسابقات اعلام مي شود و از بين كليه نفرات تعداد ۳۲ ورزشكار براي تيم ملي دووميداني انتخاب خواهند شد.

شجاعت قانع به درجه استاد بين المللي شطرنج رسيد
گروه ورزشي: شجاعت قانع در دور هفتم پيكارهاي بين  المللي شطرنج با غلبه بر ماكسيموويچ از صربستان به كسب استاد بين المللي نايل آمد.

ناصر صادقي به كادر فني تيم فوتبال عقاب تهران اضافه شد
گروه ورزشي: به پيشنهاد ايرج قليچ خاني مدير فني تيم فوتبال باشگاه عقاب تهران و با تأييد اميرحسين فتحي مديرعامل اين باشگاه، «ناصر صادقي» به عنوان مربي تيم بزرگسالان عقاب منصوب شد.صادقي در سالهاي نه چندان دور، بازيكن تيم هاي هما، راه آهن و گالاتاسراي تركيه بوده است.
پيش از اين ناصر ابراهيمي به عنوان مربي، پرويز كماسي مربي بدنساز و بيژن طاحوني مربي دروازه بانها به عنوان ديگر اعضاي كادر فني تيم عقاب مشغول به كار شده بودند. تيم عقاب هم اكنون در رقابتهاي دسته اول باشگاههاي ايران (جام آزادگان) حضور دارد.
تيم فوتبال عقاب روز گذشته با حذف تيم ميلاد حريف استقلال اهواز در جام حذفي كشور شد.

ليگ كشتي تعطيل شد
گروه ورزشي:عليرغم مخالفت ها ، تعطيلي ۴۰ روزه ليگ كشتي در جلسه اي بدون حضور رئيس فدراسيون تصويب شد.
حالا خدا كند دست ما از رقابت هاي گزينشي كه بهانه اصلي تعطيل شدن ليگ بوده است، از دو ميدان اسلواكي و صوفيه پر شود و گرنه تنها بهانه اين تعطيلي هم از متوليان انجام آن گرفته خواهد شد.
روزهاي نهم، پانزدهم و بيست و هشتم اسفندماه سال جاري روزهايي است كه فدراسيون كشتي مترصد انجام پيكارهاي باقيمانده ليگ در آنها است و اين يعني آنكه عليرغم همه قول و قرارها ليگ ۸۲ به سال ۸۳ كشانده مي شود و خدا مي داند با توجه به حجم عظيم برنامه هاي پيش از المپيك چگونه مي خواهند رقابت هاي مرحله نيمه نهايي و نهايي آن را در ماه هاي اوليه سال ۸۳ برگزار كنند.
تيمهايي هم كه كشتي گير خارجي در تركيب خود دارند از همين حالا بايد تركيب تيمي خود را بدون آنها آزمايش كنند.
ظاهرا يك بام و دو هواي برنامه ها در ليگ كشتي ايران قهرمانان خارجي كشتي را هم سردرگم ساخته و آنها نيز عليرغم تعهدات منعقده ناچار به خروج از كشورمان شده اند.منطق اينگونه حكم مي كند كه از همين امروز ليگ كشتي را در سال ۸۲ تعطيل شده قلمداد كنيم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |