پنج شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۹۶- Oct, 16, 2003
لينكستان
طراحي بازيهاي رايانه اي توسط كانون پرورشي فكري
باشگاه سيب:كـانـون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان به زودي مجموعه اي از بازيهاي رايانه اي استاندارد مرتبط با گروههاي سني كودكان ونوجوانان را به بازار عرضه مي كند.
مدير مركز سرگرميهاي سازنده كانون با اعلام اين مطلب افزود:بازيهاي رايانه اي غيرمرتبط با گروه سني كودكان سلامت جسماني و رواني كودكان را به خطر
مي اندازد.وي افزود:بازيهاي رايانه اي كه قرار است به بازار عرضه شود بسيار كارشناسي شده و پنج نمونه آن تا ۱۵ روز آينده به بازار عرضه مي شود. وي گفت:بازيهاي رايانه اي همراه با زدوخورد، خشونت، انزوا، پرخاشگري، ترسهاي پنهان و اضطراب را در كودكان به همراه دارد. وي درباره چگونگي و ميزان عملكرد بازيهاي طراحي شده هيچ توضيحي نداد.
نرم افزار آزمون ساز در شبكه رشد
باشگاه سيب:نويد سردبير پايگاه شبكه وب از يك نرم افزار آزمون ساز در شبكه رشد خبر داد و گفت: از طريق اين نرم افزار آزمونهايي برگزار مي شود كه هم به صورت آزمون تك درس و هم به صورت آزمون كتاب مشخص است و اين آزمونها يابه صورت هماهنگ و يا به صورت شخصي برگزار مي شود و در كنار هر آزمون مشاورين تحصيلي حضور دارند كه براي دانش آموزان برنامه ريزي تحصيلي انجام مي دهند و در پايان هر آزمون كارنامه به دانش آموزان ارائه مي شود
وي افزود: مخاطب اصلي شبكه رشد را دانش آموزان و سپس معلمان و اوليا هستند و از مزاياي آن صرفه جويي در زمان و هزينه و معرفي محيط دانشگاه و رشته هاي تحصيلي است.
وي با اشاره به تكنولوژي جديد گفت:شبكه ابزار و تكنولوژي جديدي است كه براي رسيدن به هدف نياز به سرمايه گذاري دارد تا بتوان كيفيت ياد دهي و يادگيري را با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات ارتقا داد و ارائه خدمات آموزش و پرورش را براي همه دانش آموزان ايراني بوجود آورد وي همچنين در ارتباط با سايت ويژه المپياد رياضي و وب سايت آموزش (گفت:در اين وب سايت آموزش علوم رايانه و آموزش تمام مباحث و دروس المپياد (ICDC رياضي ۲۰۰۰ به دانش آموزان ارائه مي شود. وي همچنين سياست اصلي شبكه رشد را ايجاد بستري دانست تا معلم در آن توليد محتوا كند و دانش آموز كار خود را ارائه دهد و در اين مسير از توان بخش خصوصي حداكثر استفاده گرديده است.
قطعي مكرر در فيبر نوري مسير فجيره،جاسك
آي تي ايران :در حالي كه چهار روز از قطعي فيبر نوري مسير جاسك- فجيره مي گذرد يك مقام مسئول در مخابرات خبر از اصلاح اين اشكال داد.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد كه قطعي مسير فيبر نوري كه منجر به قطع اتصال اينترنت كشور از طريق مسير اين فيبر به شبكه جهاني شده، بر طرف شد.وي ضمن تاييد اين موضوع كه چنين اتفاقاتي مي تواند تاثيرات بسيار گسترده اي روي توزيع ديتا در كشور داشته باشد و تقريبا همه فعاليت هاي اين عرصه را تحث تاثير مستقيم قرار مي دهد گفت:در تلاش هستيم كه در آينده از سيستم ري اينستاليشن استفاده كنيم كه به محض بروز چنين اتفاقاتي پهناي باند را به روي ماهواره منتقل كند. هم اكنون ايران از طريق دو شركت فلگ و سي اند دبليو از دو ارتباط ۱۵۰ مگابايت برخوردار است كه در جريان اتفاق اخير همين مقدار پهناي باند قطع شده بود.
هنجاني مدير عامل يك آي اس پي در مورد بهترين مسير و شيوه هاي موجود براي اتصال به اينترنت، گفت: استفاده از مسيرها و سرويس ها به مكان يك آي اس پي بستگي دارد به عنوان مثال در شهرهاي كوچك كه امكان ارايه ي سرويس از جانب مخابرات وجود ندارد به طور حتم ارسال و دريافت از طريق ماهواره بهتر خواهد بود، اما اين كار هزينه ي زيادي براي آي اس پي در برخواهد داشت. وي، در ادامه استفاده از تجهيزات مخابراتي براي ارسال و دريافت را بهتر از ماهواره دانست و گفت: استفاده از سرويس و شبكه ي فلگ به علت هزينه هاي كم امن تر از ساير روشهاست.
رزور مسافرت هوايي از طريق اينترنت در ايران
ايسنا:مديرعامل شركت فناوري اطلاعات هما، اعلام كرد:ايران، به بزرگترين شبكه ي رزرواسيون اينترنتي هتل ها، حمل و نقل و دفاتر خدمات مسافرتي جهان پيوست.
ميردامادي در توضيح اين خبر اظهار داشت: پيوستن كشورمان به بزرگترين شبكه ي رزرواسيون اينترنتي جهان در پي قراردادي كه ميان هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران و شركت آمادئوس، به امضا رسيد صورت گرفت و بر اين اساس ايران به اين شبكه ي رزرواسيوني پيوست.ميردامادي، تاكيد كرد: با توجه به پتانسيل فراوان نهفته در بازار گردشگري ايران، امكان تبديل كشورمان به مركز منطقه يي سيستم آمادئوس وجود دارد كه اين موضوع هم از جهت ايجاد اشتغال و هم از نظر كسب درآمد ارزي حائز اهميت است. وي، آمادئوس را داراي بزرگترين شبكه ي رزواسيون جهاني مبتني بر اينترنت و عرضه كننده ي فناوري هاي نو در صنعت حمل و نقل، هتل  و دفاتر خدمات مسافرتي اعلام كرد و افزود: شبكه ي رزرواسيون آمادئوس، در بيشتر كشورهاي جهان فعال است.
سيستم رزرواسيون آمادئوس با امكان رزرو روي ۴۶۹ خط هوايي در حدود ۹۵ درصد ظرفيت پروازي جهان را پوشش مي دهد و اين خدمات در حال حاضر از طريق ۶۵۲۵۰ دفتر خدمات مسافرتي در جهان عرضه مي شوند، آمادئوس همچنين ۶۳۵۴۰ هتل را تحت پوشش دارد و در مجموع سيستم رزواسيون خود را در ۲۹۰۷۰۰ نقطه ي جهان ارائه مي كند.
وي همچنين گفت: پس از امضاي قرارداد بين هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران و شركت اروپايي آمادئوس و انتخاب شركت فن آوري اطلاعات هما از طرف هر دو شركت به عنوان مجري قرارداد، در فروردين ماه سال جاري، عمليات اجرايي ايجاد سايت لازم، سازماندهي تيم هاي آموزشي، فني و عمليات توسط شركت  فن آوري اطلاعات هما و با همكاري شركت آمادئوس انجام شد و پس از نصب آزمايشي سيستم در تعدادي از دفاتر خدمات مسافرتي هوايي از مرداد ماه سال جاري عمليات تجهيز گسترده  دفاتر خدمات مسافرتي به اين سيستم آغاز شده است.
وي، افزود: در اين رابطه تاكنون بيش از ۱۵۰ دفتر خدمات مسافرتي به اين شبكه پيوسته اند و با توجه به دسترسي كامل به پرواز هاي هما و همچنين دسترسي به تمامي پروازهاي خارجي رزرو بيش از ۵۰ هزار بليط از طريق اين شبكه انجام شده كه اين رقم به سرعت در حال افزايش است.

سايه روشن روزنت
خطا در گوگل باعث بلوك شدن هزاران سايت شد
آي تي ايران: يك خطا در جستجوگر گوگل باعث بلوك شدن هزاران سايت و عدم نمايش آنها در نتايج گوگل شده است. خطا كاملا جديست و جالب اينكه تعداد نتايج درست است اما هنگام نمايش ،گوگل تنها تعداد محدودي را نشان مي دهد.
برخي معتقد هستند كه اين مشكل به خاطر خطا در سيستم آنتي اسپم گوگل است . براي نمونه مي توانيد عبارت keyboard bracelet را جستجو كنيد كه تنها چند سايت از بيش ازچهار هزار مورد يافت شده نمايش داده مي شود و حتي وقتي لينك موارد تكراري را هم انتخاب مي كنيم باز هم تعداد نتايج كمي نشان مي دهد.
012936.jpg

موبايل خودكار
رويتر:بسياري از كساني كه به تكنولوژي اس ام اس معتاد شده اند از صرف وقت بسيار براي نوشتن متن مورد نظر خود بر روي موبايل يا پاسخ دادن به نامه الكترونيكي از طريق موبايل شكايت دارند.مخترعين به دنبال اختراع موبايلي هستند كه بتواند حرفهاي صاحب موبايل را خود بنويسد.البته هنوز چنين چيزي اختراع نشده است.
مايكروسافت از فروش مرورگر وب محروم مي شود
باشگاه سيب:شركت (اي اولاس) كه قبلاً مايكروسافت را به علت استفاده از تكنولوژي ثبت شده اين شركت در مرورگر اينترنتي معروف اينترنت اكسپلورر تحت تعقيب قرار داده بود، در حال حاضر از دادگاهي در منطقه شيكاگو آمريكا خواسته است تا مايكروسافت را به طور دائم از توزيع مرورگر مشهور خود محروم كند. اگر اين دادخواست به نتيجه برسد، مايكروسافت ازفروش كليه نسخه هاي اينترنت اكسپلورر يا كليه نسخه هاي سيستم عامل ويندوز كه تكنولوژي ثبت شده اي اولاس را در برداشته باشند، منع مي شود. اين اقدام يك روز قبل از آن صورت گرفت كه مايكروسافت از جزئيات طرح جديد خود براي عرضه نسخه جديدي از مرورگر اينترنت اكسپلورر در اوايل سال آينده خبر داد. اين شركت اعلام كرده بود كه تغييرات ملايمي در مرورگر خود خواهد داد. اي اولاس در مقابل اعلام كرده كه مرورگر جديد مايكروسافت را بررسي خواهد كرد تا مشخص شود آيا اين شركت حق اختراع ي اولاس را نقض كرده يا خير.
محاكمه الكترونيكي
آسوشيتد پرس:دادگاهي در ايالات متحده پرونده جنايتكاراني كه دردادگاه به پرونده شان رسيدگي كرده است را بر روي اينترنت قرار داده است.اخيرا اين دادگاه با توسعه سيستم الكترونيكي خود به جاي پرونده هاي كاغذي اطلاعات را در رايانه ذخيره مي كند.مراجعه كنندگان به دادگاه نيز مي توانند دادخواست شكايت وهر گونه كار اجرايي خود را از طريق اينترنت پيگيري كنند.به گفته كارشناسان اين كار باعث مي شود تا ادمهاي فقيري كه دسترسي به اينترنت ندارند نتوانند حق خود را بگيرند و الكترونيكي كردن دادگاهها به ضررشان تمام شود.

روزنت
ادبيات
اقتصاد
سفر و طبيعت
سياست
فرهنگ
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  روزنت  |  سفر و طبيعت  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |