دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۳۰۰۲ - Mar.10,2003
سوپر جام باشگاههاي آسيا
پيروزي تيمهاي استقلال و پرسپوليس بر نمايندگان قطر و عراق
گروه ورزشي: دلهره و نگراني همچنان باقي است. عراق در تلاطم سياسي نماينده خود را به تاشكند فرستاد. امارات، قطر، عربستان و ايران هم به زمين سبز فوتبال احترام گذاشتند.
004590.jpg

ريزش باران در هواي سرد تاشكند و گرماي لذت بخش امارات نشان داد صلح و دوستي، ورزش و عشق به سلامتي در اين شرايط تا چه اندازه براي انسان ضروري تر از تخاصم و تقابل و جنگ است. عراق در التهاب تهاجم آمريكا و همسايگان نگران تركش هاي اين تهاجم هنوز مبهوت تصميم سازمان ملل و احتمالا كله شقي آمريكا و انگليس هستند. هر چه به آينده نزديك مي نگريم، كمتر كورسويي از صلح و عطوفت حكومت ها مي بينيم. چه روزگار سختي و در اين شرايط بايد يازده بازيكن و نماينده يك كشور به ميدان بروند، فكر كنند بدوند و با فرهنگ گروهي بر حريف پيروز شوند. كاش تمام جدلها و جنگها در زمين فوتبال بود، كاش اين همه سرمايه بر سر انسانها خراب نمي شد و كاش عقل و انسانيت بر تمام جاه طلبي ها چيره مي شد.
بازيكنان عراق با چه روحيه اي به تاشكند آمده اند. الطلبه عراق يكي از تيمهاي درجه اول عراق است، اما هيچ زمان بدين ضعيفي كه در مقابل پرسپوليس ديديم نبودند. عراقي ها بدون توجه به موضع گيريهاي سياسي رقيبان به ميدان آمدند. استقلال نيز در امارات و در العين نزديك دوبي با يك حريف قطري روبرو شد. امارات و عربستان ديگر حريفان استقلال در اين ميدان ملتهب خواهند بود.
پرسپوليس
004585.jpg

بر الطلبه عراق پيروز شد
پرسپوليس يك - الطلبه عراق صفر
گل: يحيي گل محمدي (۶۲)
داور: ماسايوشي اوكادا (ژاپن)
پرسپوليس نماينده اول ايران با داود فنايي، افشين پيرواني، يحيي گل محمدي، يونس باهنر، بهروز رهبري فرد، محمد برزگر، حميد استيلي، علي انصاريان، عارف محمدوند و رضا جباري با تركيبي كاملا تدافعي برابر الطلبه به ميدان رفت. حريف پرسپوليس هم شيوه اي مشابه با اين تيم را برگزيده بود و به همين دليل هيچگاه دو تيم با يك مهاجم قادر به خلق موقعيت گلزني در جلوي دروازه هم نشدند. پرسپوليس هم هنگامي موفق به گشودن دروازه حريف شد كه بازيكنان اين تيم با هجومي دست جمعي و عاقبت به لطف پيش كشيدن مدافع سرزني چون گل محمدي قفل دروازه الطلبه را گشودند. پرسپوليس در نيمه اول تنها رضا جباري را در خط حمله داشت و به لطف خط مياني پرتعدادش كمتر توانست دروازه حريف را با خطر روبه رو سازد.
ورود حسن خان محمدي ،جان تازه اي به پرسپوليس بخشيد و سرانجام روي همكاري خوب بازيكنان پرسپوليس و پاس انصاريان گل محمدي با ضربه سر شيرجه وار به گل پيروزي بخش رسيد.
004625.jpg

در همين گروه پاختا كور ازبكستان ميزبان بازي ها در بازي اول خود با سه گل نيسا از تركمنستان را مغلوب ساخت.
دو گل زيبا براي استقلال
استقلال ۲ - السد قطر يك
گل ها: علي سامره و رسول خطيبي براي استقلال و ريكاردو سرجيو براي السد
استقلال نماينده دوم ايران در گروه سوم در مصاف با السد قطر نمايش خوبي از فوتبال داد. السد كه از به خدمت گرفتن «روماريو» نااميد شده بود با ريكاردو سرجيو و عبدالقادر كيتا كه دو نقطه محوري اين تيم محسوب مي شدند، در برابر بازي حساب شده و سرعتي استقلال ناكام ماند. استقلال با تركيب هادي طباطبايي، مهدي پاشازاده، سهراب بختياري زاده، محمد خرمگاه، عليرضا نيكبخت واحدي، فرزاد مجيدي، محمود فكري، يدالله اكبري، احمد مؤمن زاده، و علي سامره به ميدان رفت. استقلال در شرايطي كه روي ضدحملات حريف كه از سوي كيتا و سرجيو تدارك ديده مي شد، به خوبي مقاومت كرد، سرانجام روي همكاري گروهي بازيكنانش و شوت زيباي علي سامره به گل برتري رسيد. اين گل شيرازه تيم السد را فروريخت و درحالي كه اين تيم براي زدن گل مساوي سخت بي تابي مي كرد، استقلال روي فرار رسول خطيبي كه در نيمه دوم جانشين اكبرپور شده بود به گل دوم رسيد. السد پس از دريافت گل دوم اگرچه خيلي زود فاصله را كم كرد،
اما استقلال به لطف هوشياري بختياري زاده در خط دفاع و چالاكي دروازه باني سرپنجه به نام طباطبايي همه حملات حريف را ناكام گذاشت و با غلبه بر «السد» در كنار موفقيت پرسپوليس روز خوب فوتبال ايران را رقم زد.

هادي ساعي مربي تيم ملي تكواندو ايرلند مي شود
004620.jpg
گروه ورزشي: «هادي ساعي» دارنده مدال برنز بازي هاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني و مدال طلاي رقابت هاي آسيايي و جام جهاني سال ۲۰۰۲ از سفر خود به ايرلند براي تمرين مشترك با ملي پوشان اين كشور و بررسي موضوع مربيگري اش در تيم ملي تكواندو اين كشور خبر داد.
وي ديروز گفت: اين سفر در صورت آماده شدن رواديد روز چهارشنبه هفته جاري صورت مي گيرد و قرار است كه من در ايرلند با مسئولان مربوطه گفت وگو كنم و در صورت توافق به صورت مقطعي در تيم ملي اين كشور به مربيگري بپردازم.

انتخاب مسئول كشتي فرنگي
مسئول امور كشتي فرنگي فدراسيون كشتي از سوي محمدرضا طالقاني رئيس اين فدراسيون انتخاب شد.
حميد گرشاسبي قهرمان اسبق كشتي فرنگي ايران از امروز به عنوان مسئول امور كشتي فرنگي، كار خود را در فدراسيون كشتي آغاز مي كند. گرشاسبي كه اهل استان خوزستان است، در سالهاي ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ عضو تيم كشتي فرنگي جوانان ايران بود. مسائل و امور مربوط به كشتي فرنگي از اين پس توسط گرشاسبي اداره خواهد شد.

اعلام آمادگي آمريكا براي حضور در پيكارهاي جام تختي
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: رقابتهاي بين المللي جام جهان پهلوان تختي سي ام ارديبهشت سال آينده به ميزباني كرمانشاه برگزار خواهد شد.
محمدرضا طالقاني در پايان ديدار با مسئولان تربيت بدني و كشتي كرمانشاه در مورد حضور تيمهاي خارجي در جام جهان پهلوان تختي گفت: تلاش مي كنيم با در نظرگرفتن جوايز نفيس و ارزنده براي اين مسابقات، انگيزه عزيمت تيمهاي مطرح جهان به ايران تقويت شود. وي افزود: در نظر است به نفرات اول تا سوم به همراه كشتي گير اخلاق و فني ترين كشتي گير اين مسابقات جوايز نفيسي اهدا شود.
وي گفت: تيم ملي آمريكا براي حضور در مسابقات بين المللي تختي اعلام آمادگي كرده است.

تشكيل مجمع عمومي بسكتبال
گروه ورزشي: مجمع عمومي ساليانه فدراسيون بسكتبال به منظور بررسي عملكرد سال جاري و برنامه هاي سال آتي اين فدراسيون صبح ديروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد. در اين جلسه بودجه فدراسيون بسكتبال با حدود ۱۰ ميليارد ريال براي سال ۱۳۸۲ پيشنهاد شد كه به تصويب رسيد و علي كفاشيان، اختصاص اين بودجه را منوط به بررسي هاي لازم از سوي سازمان تربيت بدني كرد.
همچنين در اين مجمع بيژن قهرمانلو از بازيكنان اسبق بسكتبال به عنوان كارشناس خبره، علي عبديخاني به عنوان بازرس اصلي، حسين صالحي به عنوان خزانه دار و بهمن محمدرضايي نيز به عنوان بازرس علي البدل انتخاب شدند.
بحث دبيركلي عنايت آتشي بار ديگر مطرح شد كه همه اعضا مجددا خواستار باقي ماندن وي در اين پست شدند و نامبرده در اين سمت ابقا شد.

فولاد با گلهاي سراج، پاس را شكست داد
گروه ورزشي: تيم پاس تهران عصر ديروز در هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران مقابل تيم فولاد خوزستان تن به شكست داد.
در اين ديدار كه به قضاوت منصور محمدي و در ورزشگاه شهيد دستگردي تهران برگزار شد تيم فولاد خوزستان با نتيجه ۲ بر يك از سد حريف خود گذشت.
گلهاي اين ديدار را «عباس آقايي» در دقيقه ۷ براي تيم پاس تهران و «بهنام سراج» در دقايق ۵۱ و وقت هاي تلف شده نيمه دوم (۹۲) براي تيم فولاد خوزستان به ثمر رساندند. ديدار رفت اين دو تيم در اهواز با نتيجه يك بر صفر به سود تيم فولاد خوزستان به پايان رسيده بود.

بازي هاي منطقه شرق آغاز شد
رقابت هاي فوتبال جام قهرمانان باشگاه هاي آسيا در گروه دوم از منطقه شرق از ديروز در شهر داليان چين آ غاز شد. در نخستين ديدار ديروز تيم «ايلهوا چونما» كره جنوبي موفق شد با نتيجه پرگل شش بر صفرحريف تايلندي خود را مغلوب كند.
گلهاي تيم «ايلهوا چونما» در اين ديدار را پارك نام يول در دقيقه ۲۲، كيم داي يوئي ۳۱، ساسا دراكوليك ۵۳ و كيم دوهون در دقايق ۳۷ ، ۸۳ و ۶۱ وارد دروازه تيم «اسوتسپا» تايلند كرد. دومين بازي اين گروه بين دو تيم «داليان شيده» چين و «شيميزو اس پالس» ژاپن با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.
تا پايان دور نخست رقابتهاي گروه دو منطقه شرق، تيم ايلهوا چونما كره جنوبي با كسب سه امتياز از پيروزي پر گل خود در نخستين بازي در صدر قرار دارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |