همشهری آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر این که کاروان پیشرفت ملت ایران با شتاب و سرعت روز افزون در حال حرکت است، گفت:

دشمنان ملت بزرگ ایران نمی‌خواهند ایران اسلامی قدرتمند و الهام بخش باشد و پیشرفت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای محموداحمدی نژاد صبح روز جمعه پس از افتتاح طرح‌های مربوط به صنعت فولاد در نیشابور افزود: دشمنان ایران اسلامی با طراحی‌ها و مخالفت‌های مختلف نمی خواهند ایران اسلامی به نقطه نورانی خود دسترسی پیدا کنند از همین رو همه باید مراقب طراحی های دشمن باشیم.

وی با اشاره به انواع اقدامات و تهدیدات دشمنان ایران اسلامی در چند سال گذشته گفت: امروز ساختن ایران، ساختن دوران شکوهمند فردا برای همه بشر و خدمت به جامعه بشری است.

آقای احمدی نژاد افزود: عظمت و اقتدار ایران متعلق به همه ملت هاست و این حس در همه ملت ها در جهان وجود دارد.

رییس جمهور با تاکید بر این که با اقدامات مثبت در صنعت و معدن، کشاورزی، مباحث علمی و اصلاحات اساسی در زیر ساخت های اقتصادی می توان بر مشکلات کشور فائق آمد، گفت:‌ باید به سرعت اقتصاد را سر و سامان دهیم و نمی شود در ایران وسیع و ثروتمند شاهد فقر و بیکاری باشیم.

وی با تاکید بر این که احساس اقتدار، همبستگی، نشاط، روحیه آرمان گرایی و کار کردن؛ امروز بیش از هر زمان دیگری در کشورمان وجود دارد، گفت: این همبستگی و اقتدار در حالی است که دشمنان با تبلیغات دروغ می خواهند این روند را معکوس جلوه دهند که باید به آنها گفت؛سخت در اشتباهند.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات سنگین اقتصاد سرمایه داری در جهان گفت: اقتدار مبتنی بر نظام سرمایه داری اساس پایداری خود را از دست داده است و اقتصاد ایران مبتنی بر عدالت، تکریم انسان کمال جو و عشق به نوع انسان ها، حرکت رو به رشد خود را ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: امروز ما باید ایران اسلامی را بسازیم و باید به نقطه ای برسیم که در سرزمین نورانی ایران جامعه ای پیشرفته، الگو و شاهد برپا شود و این موضوع از ماموریت های اصلی ماست.

آقای احمدی نژاد ادامه داد :‌ اگر در فولادسازی، سیمان، راه و ترابری ، صنعت ، تولید علم ، فرهنگ و نظایر آن سرمایه گذاری می کنیم همه برای آن است که به ایران پیشرفته، سعادتمند و الگو برسیم.

آقای احمدی نژاد تاکید کرد: ما نمی توانیم سرنوشت و مسیر خود را از سرنوشت جهان تفکیک کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود نظام سرمایه داری و اندیشه مبتنی بر آن را رو به افول برشمرد و گفت: اندیشه سرمایه داری و اومانیستی مبدا ظهور دیکتاتورها و جنایتکارانی است که باعث کشته شدن چند میلیون انسان شده و امکانات آنان را از بین برده اند.

وی تصریح کرد: در یکصد سال اخیر بیش از100میلیون انسان به دست کسانی که با شعار اومانیسم و اصالت فرد و لیبرالیسم روی کارآمده اند کشته شدند و اندیشه سرمایه داری با شعار دموکراسی بر مراکز اصلی جهان حاکم شد.

رئیس جمهور افزود: در رقابتی بی منطق بین فرانسه و آمریکا در یکی از کشورهای آفریقایی که برای کسب قدرت و غارت منابع آن کشور آفریقایی انجام شد، بیش از یک میلیون انسان بی گناه کشته شد و این موضوع نشات گرفته از اندیشه سرمایه داری است.

رییس جمهور با اشاره به تلاش غربی ها برای تسلط بر منطقه خاورمیانه و تکه تکه کردن دولت ها از یکدیگر و فرهنگ مردم این منطقه گفت: جنایات کسانی که به اندیشه سرمایه داری و اومانیسم تکیه دارند هم اکنون نیز در افغانستان، عراق و اخیرا هم در پاکستان و یمن را شاهد بودیم.

وی افزود: عامل اصلی این جنایت ها کسانی هستند که با شعار اصالت فرد ، لیبرالیسم، حقوق بشر و دموکراسی در مراکز اصلی جهان حاکم شده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از تاریک ترین دوران حیات بشر و امپراتوری دروغ ، چپاول و سرمایه هم اکنون به پایان راه رسیده است و ملت های جهان با پس زدن نظام سرمایه داری منتظر مسیر جدید در جهان هستند.

وی با اشاره به مطالبه عدالت خواهی و یکتاپرستی مردم جهان گفت: باور ما این است که تنها پاسخ صحیح به این مطالبه مردم جهان، فرهنگ یکتاپرستی ، پیروی از انبیا و اولیا الهی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و عشق به انسانهاست که این فرهنگ هم اکنون در ایران اسلامی رایج است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ملت های جهان با اقتدار ایران اسلامی گفت: وقتی سال گذشته ماهواره امید به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت همه دیدند که غربی ها چه جنجال تبلیغاتی به راه انداختند اما ملت های جهان به ایران تبریک گفتند. 

رئیس جمهور افزود: نظام سرمایه داری و کشورهای غربی که دارای موشک های پیشرفته ، ایستگاههای فضایی و امکانات فضایی خاصی هستند هنگامی که ماهواره ای به آسمان پرتاب می کند یا موشک های پیشرفته خود را آزمایش می کنند اخبار آن برای هیچ کس و حتی ملت های آن دولت ها جاذبه ندارد زیرا ملت ها با عملکرد این گونه دولت ها احساس نزدیکی ندارند و می دانند هر موشکی از این دسته از کشورها پرتاب می شود قرار است غارت جدید آغاز شود.

رئیس جمهور افزود: اما سال گذشته وقتی اولین ماهواره آزمایشی ما در مدار قرار گرفت، مردم جهان خوشحال شدند و برای این ملت پیام دادند و پیشرفت ایران را تبریک گفتند.

وی تصریح کرد: ملت های جهان اقتدار ایران را اقتدار خود می دانند و همین موضوع باعث شده است که ملت بزرگ ایران نیز در فناوری صلح آمیز هسته ای نیز به پیروزی برسد.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت های خراسان رضوی در صنعت و فولاد تصریح کرد: خراسان باید در پیشرفت روز افزون ایران پیشتاز باشد چرا که این منطقه کانون معرفت جوشش عشق امام رضا (ع) است و با داشتن مردم مومن ، دانشگاههای پیشرفته و کارآمد و همچنین صنعتگران ماهر می تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

رئیس جمهور؛ خراسان رضوی را نقطه اتکای معنوی ایران اسلامی دانست و با اشاره به ویژگی های شهرستان نیشابور که نماد فرهنگ و ادب است از همه صنعتگران و دست اندرکاران مجتمع فولاد خراسان تشکر و قدردانی کرد.

قبل از سخنان رئیس جمهور وزیر صنایع و معادن گزارشی از عملکرد این مجتمع و آخرین وضع تولید فولاد کشور ارائه کرد.

استاندار خراسان رضوی و مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان هم گزارشی کوتاه از روند افتتاح طرح احیاء یک مجتمع فولاد خراسان ارائه کردند.

کد خبر 99999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز