همشهری آنلاین: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد اعلام کرد که در جلسه 28 دیماه هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه «فرهنگ آشتی» و هفته‌نامه‌های «همت» و «موج اندیشه» لغو امتیاز شدند.

به گزارش ایسنا، هیأت نظارت برمطبوعات روزنامه «فرهنگ آشتی» را با توجه به تخلفات مستمر از مفاد قانون مطبوعات به استناد تبصره ماده 11 این قانون، لغو امتیاز کرد.

همچنین هفته‌نامه‌های «همت» و «موج اندیشه» به علت تخلف از مفاد مختلف قانون از جمله توهین به برخی از شخصیت‌های محترم نظام - علی‌رغم اصلاحات اساسی در آخرین ویژه‌نامه مربوطه با نام «به یاد شهید همت ـ موج اندیشه»ـ ، براساس ماده 27 و تبصره ماده 11 این قانون لغو امتیاز شدند.

بر اساس این گزارش محمدعلی رامین - دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات - ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه روزنامه «امین جامعه» به علت عملکرد مثبت در زمینه انعکاس اغتشاشات روز عاشورا که بخش قابل توجهی از اعمال تخریبی و قانون شکنی‌های اغتشاشگران و بی‌حرمتی آنان نسبت به عزاداران امام حسین (ع) را به تصویر کشانده و موجب شناسایی و رسوایی حرمت‌شکنان گردید، مورد تشویق قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد به روزنامه «آفتاب یزد» به علت روند محتوایی پرتخلف از جمله مطالبی که موجب تبلیغ و تشویق به شرکت در اجتماعات غیرقانونی منجر به اغتشاشات می‌گردد، برای بار دیگر تذکر جدی هیأت نظارت ارسال شود.

دبیر هیأت نظارت برمطبوعات ادامه داد: برای روزنامه «اعتماد» نیز به علت درج مطلبی تحت عنوان «دولت بی صدا» در صفحه 4 ضمیمه روز 26 دیماه آن روزنامه و بکارگیری تعابیر اهانت‌آمیز و منشاء فتنه دانستن دولت جمهوری اسلامی، به استناد تبصره 4 ماده 9 و تبصره ماده 3 قانون مطبوعات تذکر کتبی هیأت ارسال شد.

کد خبر 99751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز