دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: جنس کارت ملی هوشمند از پلی کربنات و دارای دوام زیادی است و امکان جعل آن وجود ندارد.

محمد ناظمی اردکانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این کارت چند لایه دارد و امکان تایپ لیزری در آن وجود دارد.

 وی پیش بینی حافظه الکترونیکی در کارت ملی هوشمند را از دیگر ویژگی‌های این کار بیان کرد و گفت: در این کارت اطلاعات هویتی و امضاء الکترونیکی فرد پیش بینی شده است و عکس افراد نیز در آن ثبت می‌شود.

ناظمی اردکانی با بیان این که کارت ملی هوشمند به صورت ارتباط محور نیز کار می‌کند، افزود: از طریق این کارت می‌توان به مرکز داده‌های اطلاعاتی که در دستگاه‌های مختلف وجود دارد، متصل شد.

رئیس سازمان ثبت احوال، کارت ملی هوشمند را به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک بیان کرد و گفت: هر فرد یک شماره ملی خواهد داشت که از طریق آن شناسایی می‌شود و همچنین فرد از طریق این شماره می‌تواند وارد شبکه‌های ارتباطی شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از این بستر را ایجاد کرده است و تا پایان برنامه پنجم تمام آن را ایجاد خواهد کرد.

ناظمی اردکانی افزود: همه تلاشمان این است که برای همه آحاد ایرانیان در داخل و خارج از کشور و از سنین طفولیت کارت ملی هوشمند صادر شود. 

کد خبر 99277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز