همشهری‌آنلاین: شیفتگان امام حسین علیه السلام در سراسر ایران اسلامی با برگزاری مراسم عزاداری در مظلومیت این امام همام و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند

گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر ایران حاکیست عزاداران حسینی با حضور در مساجد، حسینیه ها و تکایا و حرکت در خیابانها و تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیرزنی و ذکر مصائب اهل بیت امام حسین (ع) بویژه حضرت زینب (س)، در غم شهادت علمدار و دیگرحماسه سازان کربلا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

رهروان مکتب امام حسین علیه السلام به یاد شجاعت و فداکاری حضرت سیدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دیگر اهل بیت و اصحاب آن حضرت در دشت کربلا، بار دیگر درس ایثار و از خود گذشتگی در راه دین خدا را مرور کردند و عبودیت و بندگی و امر به معروف و نهی از منکر و عشق به نماز را از مکتب امام حسین آموختند.

بر اساس این گزارش، برگزاری مراسم شبیه خوانی که بخش‌هایی از صحنه دشت کربلا را به نمایش می‌گذاشت، حضور کودکان، نوجوانان و جوانان سیاهپوش با سربندهای مزین به نام مبارک معصومین (ع)، برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع شیر، شربت و آب به یاد تشنگان کربلا و صف بستن فقیر و غنی برای گرفتن غذای نذری به عشق حسین (ع) و مراجعه عزاداران حسینی به مراکز انتقال خون برای اهدای خون خود، جلوه‌هایی معنوی، زیبا و دیدنی از عزاداری پرشور مردم در سراسر ایران بود.

همچنین همزمان با شب عاشورای حسینی؛ حسینیه امام خمینی (ره) و خیابانهای اطراف، صحنه برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و قشر های مختلف مردم بود .

در این مراسم ؛ سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ضمن تبیین ابعاد نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام و قیام عاشورا، به ذکر مصیبت و نوحه سرایی پرداختند.

در شهرهای مقدس مشهد و قم نیز عزاداران سیدالشهدا در قالب دسته های عزاداری با ورود به این مکان های مقدس ، شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به ساحت مقدس بقیه الاعظم روحی و ارواحنا فدا و کریمه اهل بیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و همه مسلمانان تسلیت گفتند.

در عاشورای حسینی ده‌ها هیئت عزادار از شهرها و مناطق مختلف ایران و استان در عزای سرور شهیدان امام حسین (ع) وارد مشهد شده‌اند.

در این حال در شب و بامداد عاشورای حسینی، کربلای معلی بیش از دیگر مناطق جهان در تب و تاب مصائب اهل بیت (ع) سوگوار بوده است.

آئین‌های عزای شهدای دشت کربلا، دیشب و با طواف صدها هزار عزادار دلسوخته بر گرد حرم "علمدار وفاداری و ولایت مداری"حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع)  شور خاصی یافت و نوای "یا عباس" و "یا حسین"  دشت نینوا را به لرزه درآورد .

بامداد امروز - یکشنبه - نیز شهر کربلا همچنان صحنه سوگواری هیئت‌های عزاداری است.

در بسیاری دیگر از مناطق جهان به ویژه در آلمان، لندن، بروکسل، بلاروس، اوکراین، ژاپن، چین، هند، پاکستان، بحرین، بیروت، جمهوری آذربایجان، ترکیه، کویت و افغانستان نیز دیشب و بامداد امروز، شاهد عزاداری پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت و پیروان مکتب آزادگی و ظلم ستیزی بودند.

از واقعه عاشورا حدود 1371 سال می‌گذرد و درسی که امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش با جانفشانی به انسانیت آموختند همواره راهنما و هدایت کننده است

کد خبر 98128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز