همشهری آنلاین: مقام‌های عراقی در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تدابیر امنیتی را در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف با استقرار ده‌ها هزار نیروی امنیتی و ایجاد هشت کمربند امنیتی در کربلا تشدید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات عراق، مقام‌های عراقی تدابیر امنیتی را در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف با استقرار ده‌ها هزار نیروی امنیتی و پلیس برای حمایت از زائران حسینی که جمعیت آنها در روز یکشنبه آینده همزمان با عاشورا به اوج خود می رسد، تشدید کردند.

سرلشگر الغانمی فرمانده عملیات امنیتی کربلا اعلام کرد طرح خدماتی همزمان با تدابیر امنیتی برای ارائه خدمات مختلف به زائران اجرا می‌شود.

وی افزود: زائرانی از کشورهای ایران، حاشیه خلیج فارس، پاکستان و کشورهای دیگر در مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی شرکت می‌کنند.

الغانمی گفت: شهر کربلا که تمام هتل‌ها و مسافرخانه‌های آن مملوء از زائران خارجی است با هشت کمربند امنیتی شامل جمله چهار کمربند در اطراف شهر و چهار کمربند در اطراف بخش قدیمی نزدیک به عتبات مقدسه احاطه می‌شود.

وی افزود: بیش از 600 نیروی زن در ایست‌های بازرسی برای بازرسی از زنان و برای اولین بار نیروهای ویژه و همچنین  سگهای تربیت شده پلیس در سه ورودی شهر کربلا  مستقر  شده‌اند.

الغانمی همچنین از استقرار تجهیزات و خودروهای زرهی که در نوع خود بی نظیر است و مجهز به دستگاه‌های کنترلی است در مناطق مختلف کربلا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد طرح ویژه امنیتی همچنین شامل گشت زنی گشت‌های ویژه با پشتیبانی امنیتی هوایی برای کنترل باغ‌ها و مناطق صحرایی به منظور جلوگیری از حملات موشکی و خمپاره ای تورریست‌ها به زائران حسینی است.

به گفته وی، نیروهای واحد مبارزه با مواد منفجره نیز درمدت هفت روز تمام مناطق کربلا را به طور دقیق از هر گونه مواد منفجره پاکسازی کرده‌اند

تدابیر امنیتی در شهر نجف اشرف نیز با استقرار 26 هزار نیروی امنیتی و پلیس تشدید شده است.

به گفته مقداد الموسوی از مقامهای پلیس نجف اشرف، طرح جامعی با هماهنگی تمام نهادها و ادارات برای حمایت از شهر در ماه محرم تهیه شده است.

وی از تشکیل اتاق عملیات ویژه در کنار تامین امنیت راه‌های منتهی به کربلای معلی که صدها هزار نفر از ساکنان نجف و دیگر شهرهای عراق برای شرکت در مراسم عاشورا، در حال عزیمت به آن شهر هستند، خبر داد.

مقام‌های محلی در کربلا پیش بینی کرده اند بیش از یک میلیون و پانصد هزار زائر در مراسم تاسوعا و عاشورا حسینی شرکت کنند.

این در حالی است که بیش از 15 زائر حسینی در حمله تروریست‌های تکفیری به دسته عزاداران امام حسین(ع) در منطقه المشتل در حومه پایتخت عراق به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 98079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز