یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

مترجم فاطمه سیدین: می‌خواهیم راجع به موضوعی صحبت کنیم؛ موضوعی که با نگاهی دقیق‌تر به آن، به این نتیجه می‌رسیم که برای دستیابی به یک زندگی سرشار از کامیابی و توانگری باید کارهای زیادی انجام دهیم.

راز عمر طولانی را باید در مناطقی جست که مردمان آن سالم‌تر و طولانی‌تر زندگی می‌کنند؛ ساکنین مناطقی که زندگی ِ بیش از 100 سال را تجربه می‌کنند؛ میزان بیماری‌هایی که به آن دچار می‌شوند‌، در واقع بسیار کمتر از آن چیزی است که در سایر نقاط جهان‌، مردم به آن مبتلا می‌شوند و یا در اثر این بیماری‌ها جان می‌سپارند. مهم‌تر از همه، آنها از اینکه این عمر طولانی را در سلامت کامل سپری می‌کنند‌، لذت بیشتری می‌برند.

داشتن یک زندگی ِسالم طولانی، ابداً تصادفی نیست؛ درست مانند بسیاری چیزهای با‌ارزش دیگر بلکه حاصل شهود و نیز درایت است.

برای رسیدن به این منظور 8 نکته مطرح می‌شود:

1- اهالی اوکیناوا به Ikigai معتقدند؛ یعنی آن چیزی که زندگی انسان را لایق زیستن می‌کند. داشتن هدف، حس ِ قدرتمندی است که همچون سپری در مقابل سختی و بیماری عمل می‌کند. هدف زندگی خود را بیابید.

2- داشتن یک رژیم مختصر. یک وعده غذایی در اوکیناوای ژاپن، شامل بشقابی پر از سبزیجات، سوپ سویا، سوپ حبوبات و یک تکه کوچک ماهی یا گوشت است که نسبت به یک همبرگر کوچک، کالری کمتری دارد و در عین حال بسیار مغذی و سالم‌تر است. مواد اصلی تشکیل‌دهنده سوپ حبوبات و سبزیجات دریایی است. اغلب غذاهای غیرارگانیک، درمعرض تابش پرتو قرار گرفته‌اند. این غذاها فاقد آنزیم هستند که برای هضم غذا بسیارضروری است. طبق تحقیقات انجام شده توسط یوکیو تاناکا در دانشگاه مک گیل،یک عنصر بسیار غنی موجود در سبزیجات دریایی، می‌تواند اثرات مهلک  سمی  را تا میزان 80درصد کاهش دهد. نحوه عمل این سبزیجات دریایی بدین شکل است که هر ذره
رادیو اکتیو تغییر شکل داده و به شکل نمکی غیرمضر از بدن دفع می‌شود. پس همین حالا بروید و این مواد غذایی سالم را جمع‌آوری کنید.

3- نکته قابل تأمل دیگر برای داشتن عمری طولانی، توجه به ساکنین این مناطق است که بیشترغذای مصرفی‌شان را خود پرورش می‌دهند و کشت می‌کنند. دانشمندی از دانشگاه مینه سوتا با توجه به عمر بیش از 100 سال اهالی اوکیناوا، این محصولات را مجموعه داروهای پیشگیری‌کننده نام نهاد. این محصولات شامل برخی بوته‌ها، ادویه‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی مانند تربچه چینی، سیر، تره‌فرنگی، کلم، زرد چوبه و گوجه فرنگی هستند. تمامی این محصولات دارای ترکیباتی هستند که از بروز سرطان پیشگیری می‌کنند.

4- دوست‌های طولانی داشته باشید. همان‌گونه که همسر خوب و عالی باعث افزایش عمر می‌شود، یک دوست خوب نیز می‌تواند باعث افزایش عمر شود. هنگامی که شما این روابط زیبا را گرامی می‌دارید، زندگی خود را نیز گرامی خواهید داشت.

5- هر روز فعالیتی انجام دهید. با پیاده روی در یک روز آفتابی، طبیعت را لمس کنید. ورزشی را انتخاب کنید که ذهنتان را بر‌انگیزد و جسمتان را جوان و با نشاط کند.

6- بعضی از فعالیت‌های خود را با همسر و یا شریکتان تقسیم کنید. با هم درگیر کار شوید و آن را با کمک هم انجام دهید و نتایج کار را مشاهده کنید. تقسیم کار موجب بروز خلاقیت‌های بیشتر می‌شود.

7-هر روز فرصتی بیابید برای آرامش و تفکر. می‌توانید مدیتیشن کنید، یوگا انجام دهید (که ترکیبی است از ورزش ومدیتیشن)، حمام آفتاب بگیرید یا فقط لحظاتی آرام دراز بکشید.

8- مطالعه زندگی افرادی که سالم و با سخاوت زندگی می‌کنند، بسیار الهام بخش است و ایجاد انگیزه می‌کند. مشاهده افرادی که در نهایتِ سلامت و ثروت زندگی می‌کنند، به ما این باور را القا  می‌کند که کامیابی یک واقعیت است.

به یاد بیاورید که امروز همان فردایی است که دیروز در انتظارش بودید. اکنون تنها زمانی است که می‌توانید به هرخواسته خود جامه عمل بپوشانید. اگر حالا شروع نکنید، هیچ‌گاه شروع نخواهید کرد.

با به کار انداختن این ساعت شنی، لحظه به لحظه به موفقیت نزدیک خواهید شد. به‌تدریج و ذره ذره، حس پیروزی شما را در بر می‌گیرد و خیلی زود زندگی شما مملو خواهد شد از کمال و توانگری.

recent-articles.com

کد خبر 97656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز