یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا کنون درخواست ایجاد سه دانشگاه تک جنسیتی به این وزارتخانه رسیده است

به گزارش شبکه خبر، حسین نادری منش در نشستی خبری گفت: این درخواست ها را دانشگاه های غیرانتفاعی مطرح کرده اند که پس از پایان بررسی ها، نتیجه آنها اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی نیز دانشگاه های تک جنسیتی وجود دارد گفت: برای یکی از دانشگاه ها، ‌شورای انقلاب فرهنگی مجوز صادر کرده است که این موضوع باید در شورای وزارت علوم نیز بررسی شود.

نادری منش افزود: تاسیس دانشگاه های غیرانتفاعی در شهر تهران، به مجوز شورای انقلاب فرهنگی نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تفکیک جنسیتی در کلاس ها گفت: هیچ بحثی در این باره نداشته ایم و همچنین در این باره اطلاعی نیز به ما نرسیده است.

نادری منش گفت: وظیفه ما ایجاد شرایط مناسب برای تحصیلات جوانان براساس فرهنگ اسلامی و ملی است و معیارها و شرایط در دانشگاه های دولتی باید یکسان باشد.

معاون وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره اختصاص 20 درصد از ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی به افراد متاهل افزود: این موضوع در جلسه استانی هیئت دولت در آذربایجان شرقی مطرح شد.

وی گفت: یکی از نگرانی ها که درباره طبقه تحصیل کرده مطرح می شود این است که آزمون های ورودی و ادامه تحصیل،‌ شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم نمی کرد که این موضوع چالشی برای مبانی و اصول اعتقادی ماست.

نادری منش افزود: آقای بذرباش رئیس سازمان ملی جوانان اختصاص 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها در دوره های تحصیلات تکمیلی به متاهلان را به هیئت دولت پیشنهاد داده بود، ‌که پس از طرح آن در هیئت دولت بیان می شود که 5 درصد اثر گذار نیست و تا یک پنجم افزایش داده می شود.

وی گفت: اجرایی شدن این مصوبه نیاز به گذراندن مراحلی دارد.

نادری منش با بیان اینکه این مصوبه وقتی عملیاتی می شود که مراحل قانونی را طی کرده باشد، افزود: مانع جدی بر سر راه اجرای این مصوبه نمی بینم.

وی در پاسخ به سوالی درباه اینکه آیا اجرای این طرح باعث متضرر شدن افراد مجردی که صلاحیت های لازم را برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی دارند، نخواهد شد؟ گفت: باید موانع و راه های سوء استفاده از این قانون برطرف شود.

نادری منش افزود: بدون شک افرادی که این مصوبه شامل حال آن ها می شود باید از شرایط لازم و همچنین حداقل ها برخوردار باشند.

وی گفت: الان نمی توان جزئیات این مصوبه را گفت و باید طرح عملیاتی شود.

کد خبر 96300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز