همشهری آنلاین: رئیس جمهور کشورمان گفت: دشمنان ما و ونزوئلا دور هم می‌نشینند و برای کشورها نقشه می‌کشند

و بمب می‌سازند اما ما و آقای چاوز از منطق انسانی استفاده می‌کنیم و منطق ما قوی تر از بمبی است که آنها می‌سازند.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در مراسم امضای اسناد همکاری میان دو کشور با اشاره به فجایع غزه گفت: اجتماع سران استکباری چند سال است که مردم غزه را در خانه هایشان محاصره کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند دارو و غذا به آنجا برسد و اگر سازمان‌های بین‌المللی همین امروز غذا به آنجا بفرستند حداقل 6 ماه طول   می‌کشد، اما همین به اصطلاح قدرت‌ها وقتی اراده می‌کنند در مدت 22 روز 5 هزار بمب روی سر افراد مختلف می‌ریزند.

رئیس جمهور، اجتماع سران مردمی را در مقابل سران استکبار دانست و تصریح کرد: ما برای اجتماع، برای توسعه کشور و حل مشکلات ملت هایمان تصمیم می‌گیریم و البته بدخواهان ما از این موضوع ناراحتند و وقتی می‌بینند ما نیازهای خود را خودمان برطرف می‌کنیم بیشتر و بیشتر ناراحت می‌شوند اما آنها چه بخواهند و چه نخواهند دوران زورگویی‌شان به پایان رسیده است.

احمدی نژاد یک دستگاه نانوسکوپ ساخت دانشمندان ایرانی را به هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا هدیه کرد و گفت: این یک دستگاه پیشرفته است که در خدمت سلامت انسان‌ها و علم و تحقیق بیوتکنولوژی می‌باشد، این کاملاً ساخت ایران است و در دنیا 6 کشور آن را  می‌سازند که یکی از آنها ایران است و ما آن را به نشانه دوستی تقدیم ملت و دولت ونزوئلا می‌کنیم.

احمدی نژاد به موقعیت ایران در قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: ما قبل از انقلاب چیزی نداشتیم و بیش از 90 درصد کشور در فقر به سر می‌برد در صورتی که انسان‌های عالم و توانمند زیاد بودند اما از سی سال پیش تا امروز ایران دگرگون شده است و رو به جلو حرکت کرده‌ایم و مطمئنم انقلاب بولیواری نیز سرنوشت ونزوئلا را تغییر خواهد داد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به وضع امروز مردم عراق و افغانستان اشاره و تصریح کرد: از روزی که گفتند می‌خواهیم تروریسم را از بین ببریم و به این بهانه به عراق و افغانستان حمله کردند تروریسم ده‌ها برابر گسترش یافته است، نگرانی امروز بشر به واقع از حاکم بودن یک مشت آدم بی عقل بر مراکز ثروت و اسلحه است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بیش از 60 سال است خاورمیانه روی آرامش ندیده است گفت: در زمان آقای بوش ایران بارها به حمله تهدید شد و رژیم صهیونیستی در طول 7 سال بیش از 7 جنگ خونین به راه انداخت و کشورهای دیگر را تهدید کرد و اقتصاد جهانی که این آقایان طراحی کردند یک میلیارد فقیر شدید و 3 میلیارد فقیر مطلق بر جای گذاشته است.

وی افزود: در کنار این، با کاغذ بازی و تقلب در بورس و فریب و فروش کاغذ که همین‌ها آنها را هدایت می‌کنند هزاران سوء استفاده دیگر به وجود می‌آید، اینها تهدیدهایی است که در برابر بشر است و ما نگران آن هستیم و بارها آنها را نصیحت کردیم و اگر توجه نکنند قدرت ملت‌ها آنها را تسلیم خواهد کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد: ما نگرانیم، نگران بد اخلاقی‌ها، فریبکاری‌ها و دروغگویی‌ها و انبارهای بمب‌های شیمیایی و اتمی، و نگران رفتار برخی حاکمان ناصالح خود ناساخته و بد اخلاق کسانی که در ذهنشان عشق به انسان‌ها وجود ندارد. 

کد خبر 96180

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز