یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ایجاد ادارات مستقل کتاب در پنج استان کشور خبر داد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر حمیدرضا قبادی با اعلام این خبر  اشاره به این نکته  این ادراات با هدف تسریع در کار اهالی قلم و ناشران و کاستن از مشکلات آنان و نیز بهبود کلی روند صدور مجوز نشر ایجاد می‌شود،گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مربوط به تفویض اختیارات و امور اجرایی حوزه معاونت فرهنگی به استانهای مختلف و کاستن از مشکلات اهالی قلم و همچنین ناشران 5 استان دیگر کشور دارای اداره کتاب شدند.

به گفته وی قم، کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان پنج استانی هستند که در آنها اداره کتاب تاسیس شده است.

وی همچنین از تعیین مدیران این ادارات که در واقع دبیران هیئت نظارت بر اجراء ضوابط نشر هستند خبر داد و با این حال اعلام اسامی آنها را به همایشی در پایان ماه جاری موکول کرد.

قبادی درباره این همایش هم گفت: این همایش با حضور اعضاء هیئت‌های نظارت بر اجراء ضوابط نشر کتاب در استانهای یاد شده اواخر آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد هدف از برگزاری این همایش را "ایجاد هماهنگی برای اجراء مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ضوابط نشر کتاب" عنوان کرد و افزود: همایش "هیئت‌های نظارت بر اجراء ضوابط نشر کتاب" در راستای سیاستهای دولت برای تسریع در کار مردم و نیز برنامه وزیر جدید ارشاد در جهت بهبود روند صدور مجوز نشر برگزار می‌شود.

کد خبر 96056

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز