یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

محمدجواد پاینده: ‌استقلال، ‌پرسپولیس و حالا استیل‌آذین؛ نیکبخت مایل است بازی در همه تیم‌های خبرساز و جنجالی پایتخت را تجربه کند.

او در استقلال به اوج رسید،‌ پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت،‌ در پرسپولیس دوباره متولد شد و سه فصل موفق را پشت سر گذاشت و حالا در بازگشتی دوباره به فوتبال با پیراهن شماره 59 تیم پرستاره استیل‌آذین حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهد داشت.

علیرضا نیکبخت‌واحدی روز شنبه با مسئولان باشگاه استیل‌آذین تهران به توافق رسید و قرار است روز یکشنبه قراردادش را رسما در هیات فوتبال تهران به ثبت برساند. نیکبخت که نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر را به دلیل محرومیت، دور از فوتبال سپری کرد 18 ماه بازیکن استیل‌آذین خواهد بود. ستاره جنجالی فوتبال ایران که در دو تیم محبوب آبی و قرمز تهرانی سابقه حضور داشته به دلیل برخی مسائل حاشیه‌ای بر اساس منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال اجازه حضور در مسابقات لیگ برتر این فصل را پیدا نکرد.

او ابتدا از پرسپولیس تهران جدا شد و با تراکتورسازی تبریز قرارداد امضا کرد اما به دلیل محرومیت نیم فصل اول را از دست داد. محرومیت نیکبخت در پایان نیم‌فصل به اتمام رسید و انتظار می‌رفت این بازیکن به تیم سرخپوش بازگردد اما فهرست پرسپولیس پر شده و امکان ورود نام دیگری به این لیست وجود نداشت.

بر همین اساس نیکبخت استیل‌آذین را که با عنوان تیم دوم پرسپولیس شناخته می‌شود، انتخاب کرد و پیراهن سرخ این تیم را در رقابت‌های لیگ برتر بر تن خواهد کرد. نیکبخت در استقلال شماره 22 بود،‌ در پرسپولیس شماره 10 را بر تن داشت و با توجه به اینکه شماره مناسبی در استیل‌آذین باقی نمانده پیراهن شماره 59 را که سال تولد او است را انتخاب کرده و از نیم‌فصل دوم با این شماره به میادین فوتبال باز خواهد گشت.

مخالفان قطبی

دو فصل پیش، ‌زمانی که اختلافات اعضای کادر فنی پرسپولیس شکاف عمیقی در بین بازیکنان این تیم ایجاد کرده بود نیکبخت از دسته بازیکنان نزدیک به حمید استیلی بود و اختلاف او با قطبی بارها جنجال ساز شد. ارتباط نزدیک این دو طبیعتا در انتقال ستاره جنجالی به استیل‌آذین بی‌تاثیر نیست.

نیکبخت از حامیان اصلی حمید استیلی در پرسپولیس به شمار می‌رفت اما بعد از جدایی استیلی فرصت همکاری مجدد با این مربی جوان را به دست نیاورده بود.استیلی تیم پرستاره‌ای در اختیار دارد و نیم‌فصل اول را با موفقیت به پایان رسانده اما مشکل اصلی تیم او در خط دفاع است. با حضور کریمی و درخشش مهاجمان استیل‌آذین به نظر نمی‌رسد این تیم نیازی به یک مهاجم یا هافبک نفوذی دیگر داشته باشد اما نیکبخت در تعطیلات نیم فصل به استیل‌آذین پیوسته است و این اتفاق نشان‌دهنده ارتباط نزدیک و پایدار این بازیکن با سرمربی فعلی استیل‌آذین است.

اگر بازیکنانی مثل شیث رضایی و عباس آقایی هم به استیل‌آذین می‌پیوستند جمع پرسپولیسی‌های مخالف قطبی در این تیم کامل می‌شد. کعبی و نیکبخت در این زمینه نقاط مشترک زیادی دارند و حالا یک بار دیگر با پیراهن سرخ در رقابت‌های لیگ برتر همبازی خواهند بود.

کنایه نیکبخت به انصاری فرد

نیکبخت از اینکه فرصت حضور مجدد در پرسپولیس را از دست داده، ناراضی است. استیل‌آذین انتخاب دوم این بازیکن بود که با توجه به شرایط موجود توافق با این تیم اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید. با این وجود ستاره سابق استقلال و پرسپولیس از رفتار و سیاست‌های انصاری‌فرد که منجر به جدایی او و چند ستاره دیگر از جمع سرخپوشان شد با کنایه انتقاد می‌کند: «قسمت این بود که پرسپولیسی‌ها جای دیگری جمع شوند.

باید علت را از عباس انصاری‌فرد سئوال کنید و در ضمن باید تشکر ویژه‌ای از او داشته باشیم که باعث شد پرسپولیسی‌ها در تیم دیگری جمع شوند. او ستاره‌ها و بازیکنان محبوب را فراری داد و کسانی را به این تیم آورده که تا الان نیمکت‌نشین یا سکونشین هستند و فقط فهرست پرسپولیس را پر کرده‌اند. من هفت سال در استقلال بازی کردم و سه سال در پرسپولیس.

باید بگویم که در پرسپولیس دوران بسیار خوبی داشتم و خاطرات گذشته را هرگز فراموش نمی‌کنم. اگر قسمت شد دوباره به این تیم برمی‌گردم.»بازیکن جدید استیل‌آذین در مورد دلایل این انتخاب گفت: «من استیل‌آذین را به خاطر بازیکنان، کادر فنی و مدیریت خوبش انتخاب کردم. این تیم بازیکنان بسیار خوبی مثل علی کریمی و حسین کعبی را دارد و می‌تواند حتی بهتر از این نتیجه بگیرد. کریمی یکی از دلایل مهم آمدنم به استیل‌آذین بود.»

موفقیت هدایتی، شکست کاشانی

جذب نیکبخت نقطه مثبت دیگری در کارنامه حسین هدایتی به شمار می‌رود. شاید تیم استیل‌آذین از نظر فنی نیاز چندانی به یک مهاجم یا هافبک نفوذی جدید نداشته باشد و شاید عده‌ای معتقد باشند که نیکبخت از روزهای اوج خودش دور شده است اما این بازیکن در پرسپولیس موثر و محبوب بود. جذب چنین بازیکنی که هنوز در بین هواداران پرسپولیس از جایگاه خوبی برخوردار است یک موفقیت تبلیغاتی بزرگ برای استیل‌آذین به شمار می‌رود.

حبیب کاشانی نتوانست یکی دیگر از بازیکنان جدا شده از تیم سرخ پوش را در نیم‌فصل جذب کند و پس از ناکامی در جذب علی کریمی شانس به خدمت‌گرفتن نیکبخت را هم از دست داد. از سویی پرسپولیس با توجه به مشکل گلزنی و ناهماهنگی مهاجمانش نیاز زیادی به بازیکن باتجربه‌ای همچون نیکبخت داشت و شاید بازگشت این ستاره می‌توانست بخشی از مشکلات تیم کرانچار را حل کند.

در نگاه طرفداران پرسپولیس یکی دیگر از بازیکنان محبوب و موثر این تیم با کوتاهی انصاری‌فرد جدا شد و کاشانی هم نتوانست او را به جمع سرخپوشان بازگرداند.در تقابل مدیران دو باشگاه سرخ‌پوش پایتخت این موفقیت دیگری برای حسین هدایتی است که باز هم بر حبیب کاشانی پیشی گرفته است.

سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس همچنان مایل است نقش منجی این تیم را ایفا کرده و در بین هواداران محبوبیت بیشتری پیدا کند اما فعلا تحول قابل‌توجهی در پرسپولیس ایجاد نکرده و موفق به جذب هیچ‌کدام از ستاره‌های سابق این باشگاه خصوصا کریمی و نیکبخت نشده است.آمدن کاشانی در ابتدا برای پرسپولیسی‌ها اتفاق بزرگ و مثبتی تلقی می‌شد که نوید بازگشت این تیم را به روزهای اوج می‌داد اما با گذشت چند هفته از لیگ برتر، پرسپولیس همچنان پرفراز و نشیب و بعضا ناامیدکننده نشان می‌دهد.

کد خبر 95214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز