چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخش عمده آب میوه‌های صنعتی تولیدی کشور سلامت مردم را تهدید می کند و مسئولان ذیربط باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرزانه شکیبافر، کارشناس تغدیه در گفتگو با مهر با بیان این خبر افزود: در تولید بسیاری از آب میوه‌های صنعتی در کشور به همه موارد لازم برای تامین سلامتی شهروندان توجه نمی‌شود و میزان قند آنها بسیار بالاست.

وی ادامه داد: به طور معمول، آب میوه‌های صنعتی ترکیبی از آب، شکر و اسانس هستند که استفاده از شکر به میزان بیش از حد مجاز، می‌تواند سلامت را به شدت تهدید کند.

این کارشناس اظهار داشت: حتی در مورد آب میوه‌هایی که عنوان آنها طبیعی است هم استانداردها در بسیاری از موارد به طور کامل رعایت نمی‌شوند و تبلیغات اغراق آمیزی در این زمینه صورت می‌گیرد.

تنها 20 درصد محتویات آب میوه‌های طبیعی در بازار طبیعی است

شکیبافر در بخش دیگری از سخنان خود نیز عنوان کرد: در مورد آب میوه‌هایی که عنوان آنها طبیعی است، تنها 20 درصد محتویات طبیعی است و باقی محتویات فاقد همه شرایط لازم برای سلامتی انسان است.

چیپس و پفک مضر است

وی خاطرنشان کرد: همچنین چیپس و پفک به خاطر نوع روغن استفاده شده برای سلامت بسیار مضر است اما همچنان در کشور مصرف می‌شود.

این کارشناس یادآور شد: لازم است نظارتهای بیشتری بر کارخانجات دست اندرکار در زمینه صنایع غذایی صورت گیرد تا کیفیت محصولات تولیدی آنها ارتقا یابد و کمتر سلامتی شهروندان تهدید شود.

کد خبر 95006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز