یکشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مجموعه تئاتر شهر در هفته گذشته با اجرای هشت نمایش، پذیرای بیش از هفده هزار تماشاگر بود.

نمایش «کوری» نوشته محمد اسکندری با کارگردانی منیژه محامدی بعد از ‌٤٤ اجرا و حضور یازده هزار و ‌٧٤١ تماشاگر به اجرایش در تالار اصلی پایان داد و نمایش پنجره فولاد یکی از نمایش‌های جشنواره رضوی جایگزین آن شد.«قصه تلخ طلا» نوشته و کار بهروز غریب‌پور نیز بعد از ‌٢٠ اجرا و حضور دو هزار و ‌٥٥٩ تماشاگر به اجرای خود در تالار چهارسو پایان داد. بر اساس این گزارش، تالار قشقایی که تا هفته پیش میزبان نمایش «جنگ در طبقه سوم» بود، بعد از ‌١٥ اجرا و ‌٧٧٥ تماشاگر، جای خود را به نمایشهای «مرد نیک» و «مرگ و شاعر» داد.

نمایش «مرد نیک» نوشته و کار امیر دژاکام تاکنون با ‌٣ اجرا پذیرای ‌١٦٣ تماشاگر بوده و نمایش «مرگ و شاعر» نوشته نغمه ثمینی با کارگردانی کیومرث مرادی از این هفته اجرای خود را در این تالار آغاز می‌کند. همچنین تالار قشقایی تنها تالاری است که طی این هفته میزبان جشنواره رضوی نخواهد بود. «سمفونی درد» به کارگردانی حسین پاکدل نیز با پنج اجرا در تالار سایه میزبان ‌٣٤ تماشاگر بود و «پروانه‌های آسیایی» به کارگردانی محمدحاتمی که به صورت مشترک با نمایش «سمفونی درد» در تالار سایه اجرا می‌شود نیز بعد از پنج اجرا پذیرای ‌٤٠٩ تماشاگر بود.

این تالار نیز از امروز میزبان جشنواره تئاتر رضوی است و تا پایان هفته نمایش‌های «صحرا» نوشته هادی حوری با کارگردانی حسن سرچاهی، «حسن آیینه» نوشته عزت‌الله مهرآوران با کارگردانی محمدجواد طاهری، «اباالحسن» نوشته امیرعباس حسینی با کارگردانی وحید نفر، «وقت کوچ است» نوشته سعید تشکری با کارگردانی علی حاج عسگری و «رستگاری در شب دور» نوشته طلا معتضدی با کارگردانی نسیم ادبی به ترتیب اجرا می‌شوند.

 این نمایش‌ها در ساعتهای ‌٣٠/١٧ و ‌٣٠/١٩ در این تالار به صحنه می‌روند. نمایش «دنیای زنها» نوشته حسن مشکلاتی با کارگردانی حسین سحرخیز بعد از ‌١٩ اجرا و حضور ‌٧٤٢ تماشاگر از تالار کوچک خداحافظی کرد و جای خود را به نمایشهای «از او به یک اشاره» نوشته و کار امیر آتشانی، «غریب طوس» نوشته و کار کیوان نخعی، «هفت مجلس» نوشته سیروس همتی با کارگردانی سعید نجفیان، «آبی‌های زمین» نوشته سعید تشکری با کارگردانی مهدی طاهرپور و «دستهای او» نوشته و کار یعقوب صدیق جمالی داد. این نمایشها نیز در ساعتهای ‌٣٠/١٧ و‌٣٠/١٩ در تالار کوچک اجرا می‌شوند. تالار نو که تا پایان هفته گذشته میزبان نمایش عروسکی «طوطی پر» به کارگردانی زهرا صبری بود بعد از ‌٢٢ اجرا و ‌٦٧٧ تماشاگر به اجرایش پایان داد.

کد خبر 9453

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز