گروه سیاسی: در سالروز حماسه 13 آبان چیزی نمی‌تواند بیش از التزام و تعهد عملی به آرمان‌ها و ارزش‌های ناب و اصیل انقلاب اسلامی، شکرانه این روز بزرگ را به جای آورد.

گرامیداشت 13 آبان یعنی  به خاطر داشتن آرمان کهن ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی ملت بزرگ ایران. به همین مناسبت بار دیگر تشکل‌ها، احزاب و سازمان‌های اسلامی در اطلاعیه‌هایی خواستار حضور همه  اقشار مردم برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام، انقلاب و شهیدان شدند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم شریف ایران برای شرکت در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و روز تسخیر لانه‌جاسوسی دعوت به عمل آورد.

در این اطلاعیه آمده است: ملت بیدار و هوشیار ایران اسلامی مانند سال‌های قبل پراراده و مصمم با گام‌هایی استوار و پابرجا به بلندای حقیقت، با دستانی مشت کرده و گره‌خورده در یکدیگر، با قلوبی آکنده از ایمان در صفوفی به هم پیوسته، متحد و یکپارچه در مراسم ویژه یوم‌الله 13 آبان در سراسر میهن اسلامی می‌خروشد و فریاد استکبار‌ستیزی خود را به گوش جهانیان می‌رساند و در رستاخیز عظیم اراده‌های پولادین، غریو فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خود را همچون صاعقه‌ای خانمان‌سوز بر سر کفر و استکبار جهانی فرود می‌آورد و مجددا بر تسخیر لانه فساد و جاسوسی سابق آمریکا در ایران، مهر تایید می‌زند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان در   اطلاعیه‌ای  از امت مبارز و همیشه در صحنه و عموم مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی به‌خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی  خواست  تا پرشور‌تر از سال‌های قبل با حضوری گسترده و آگاهانه در مراسم ویژه یوم‌الله 13 آبان که امروز از ساعت 10 صبح در سراسر کشور آغاز و همزمان در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا (واقع در خیابان طالقانی، تقاطع خیابان شهید مفتح) برگزار می‌شود، شرکت کنند و فریادهای استکبار ستیزی خود و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را نثار لانه سست و عنکبوتی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای ‌ام‌الفساد قرن نمایند.

قوه قضاییه با صدور بیانیه‌ای 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نهاد مقاومت و پایداری ملت ستمدیده ایران دانست و نوشت: 13 آبان یادآور ماهیت استکباری آمریکا و نهاد همگرایی و وحدت ملی ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: قوه قضاییه ضمن گرامیداشت این روز تاریخی امیدوار است ملت ایران یک بار دیگر در راهپیمایی خود روح همگرایی، همبستگی، وحدت، استکبارستیزی و پیوند ناگسستنی خود با ولایت و رهبری را در برابر چشمان جهانیان به نمایش بگذارد.

به گزارش مهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با گرامیداشت روز 13 آبان، از آحاد مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران دعوت کرد با حضور یکپارچه و متحد خود در راهپیمایی 13 آبان، با شعار مرگ بر آمریکا عزم و اراده خود را برای تداوم راه شهیدان و خط انقلابی امام خمینی (ره) به نمایش گذارند.

سازمان بسیج طلاب در بیانیه‌ای تاکید کرد: یوم‌الله 13 آبان برگ زرین و پرافتخاری در کتاب انقلاب اسلامی است که نشانگر ضدیت و انزجار با نظام سلطه جهانی است.

انجمن کلیمیان تهران نیز با صدور بیانیه‌ای نوشت: موضع‌گیری‌های اخیر وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران و به‌ویژه در رابطه با وضعیت ایرانیان کلیمی، ما را بر آن داشت تا بار دیگر با تکیه بر وضعیت اقلیت‌های موجود در ایران بزرگ و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کنیم که بیانات اخیر وزارت خارجه آمریکا براساس توهمات شکل گرفته است.حزب اعتدال و توسعه، حزب مؤتلفه، جامعه اسلامی فرهنگیان و برخی احزاب دیگر در بیانیه‌هایی جداگانه از مردم برای حضور در مراسم انزجار از استکبار دعوت به‌عمل آوردند.

حضور نمایندگان

نمایندگان مجلس امروز به‌منظور شرکت در راهپیمایی روز 13 آبان راس ساعت 10 به جلسه علنی مجلس خاتمه خواهند داد.محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت با اعلام این خبر گفت: روز چهارشنبه به‌منظور شرکت نمایندگان در راهپیمایی مجلس سعی می‌کنیم ساعت 10 جلسه را خاتمه دهیم.

وی با اشاره به نطق یکی از نمایندگان که در آن خواستار روشن شدن مواضع نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هشتم شده بود، افزود: ما کسی را سراغ نداریم که به دشمن بودن آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران تردید داشته باشد.

حمید رسایی نماینده تهران در نطق اعتراضی خود خواستار روشن شدن مواضع نمایندگان مجلس هشتم در قبال آمریکا شده بود.

کد خبر 94415

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز