شهرداری تهران تمام توان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم یوم‌الله 13آبان به‌کار می‌گیرد.

سرپرست  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی درخصوص برنامه‌های گسترده این سازمان به مناسبت این روز گفت:‌ در خانه‌های فرهنگ مدارس، وی‍ژه برنامه‌هایی با همکاری سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با رویکرد یادآوری وقایع بزرگ و سرنوشت‌سازی‌ که در این روز عظیم به وقوع پیوسته به اجرا در خواهد آمد.

سیدمحمد جواد شوشتری افزود:‌ از تمامی فرهنگسراهای شهر تهران نیز مانند سال‌های گذشته،  وسایط نقلیه برای انتقال دانش‌آموزان برای شرکت در راهپیمایی شکوهمند 13 آبان، تدارک دیده شده است. وی افزود:‌ همچنین تبلیغات محیطی در این راستا برنامه‌ریزی و هماهنگ شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم بر توسعه هر چه بیشتر فضای شور و نشاط انقلابی بین امت قهرمان و همیشه در صحنه بیفزاییم.

تبلیغات محیطی

از سویی دیگر حجت‌الله ملاصالحی، رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با سما با بیان اینکه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است و گرامیداشت این روز باشکوه یک وظیفه دینی، انقلابی و ملی است، عنوان کرد: سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای درخصوص تبلیغات محیطی و فرهنگ‌سازی برای برپایی هرچه با شکوه‌تر مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تدارک دیده است.

نامدار صداقت، مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران گفت: تمامی ادارات روابط عمومی مناطق 22گانه درخصوص انجام تبلیغات محیطی پیرامون گرامیداشت یوم‌الله 13آبان، ‌اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا فراتر از یک شعار عادی و دربرگیرنده ندای مظلومیت مردمی است که سالیان سال توسط قدرت‌های استکباری و در رأس آن آمریکا و انگلیس مورد ظلم قرار گرفته‌اند. صداقت ادامه داد: شهرداری تهران علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی برای گرامیداشت این روز بزرگ، ‌برای رفاه حال دانش‌آموزان، دانشجویان و شهروندان از میادین اصلی شهر وسیله ایاب‌و‌ذهاب به محل برگزاری مراسم تدارک دیده شده و بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران برای این منظور درنظر گرفته شده است.

خدمات رسانی اتوبوسرانی در روز 13 آبان

از سوی دیگر، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نحوه خدمات‌رسانی این شرکت در روز 13 آبان را اعلام کرد. بر این اساس، ناوگان این شرکت از ساعت 8صبح 13آبان در میادین امام حسین، انقلاب اسلامی، آزادی، خراسان، پایانه شهید محلاتی و پایانه خاوران آماده انتقال شهروندان به محل برگزاری راهپیمایی در خیابان طالقانی است.

شایان ذکر است، اتوبوس‌های شرکت واحد راهپیمایان را به مبادی اولیه برگشت خواهند داد. ضمنا در روز   13‌آبان  اتوبوس‌های خط میدان سپاه ـ انقلاب که مسیر شرق به غرب را طی می‌کنند، به‌علت تقارن با مراسم راهپیمایی و مسدودبودن مسیر از خیابان سمیه   تردد می‌کنند.

محدودیت‌های ترافیکی مراسم 13 آبان

از سوی دیگر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز محدودیت‌های ترافیکی مراسم 13آبان را اعلام کرد. سرهنگ هادی هاشمی دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم 13آبان همچون سال‌های گذشته در خیابان طالقانی و مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می‌شود از شهروندان خواست از ترددهای غیرضرور خودداری و با مأموران راهنمایی و رانندگی همکاری کنند.

وی افزود: محدوده ممنوعیت تردد از میدان انقلاب تا تقاطع شریعتی، از مسیر شرق از خیابان شریعتی حد فاصل انقلاب تا خیابان شهید مطهری، از شمال از خیابان شهید مطهری، میدان هفتم تیر و خیابان کریمخان زند و مسیر غرب خیابان کارگر از بلوار کشاورز تا میدان انقلاب خواهد بود.

به گفته سرهنگ  هاشمی  از ساعت 24 دیشب، تردد وسایط نقلیه سنگین در خیابان طالقانی ممنوع شد و از ساعت 6 صبح امروز تردد همه وسایط نقلیه از خیابان طالقانی، تقاطع سپهبد قرنی تا خیابان شهید مفتح ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: برای عزیمت دانش‌آموزان تهرانی به این مراسم اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده است که باید در مسیرها و پارکینگ‌های موردنظر شده توقف کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پسر از سمت خیابان حافظ و سپهبد قرنی تا لانه جاسوسی تجمع می‌کنند، افزود: اتوبوس‌های حامل این دانش‌آموزان در خیابان طالقانی از خیابان قدس تا سپهبد قرنی، خیابان نریمان، طول خیابان سپهبد قرنی از میدان فردوسی تا خیابان کریمخان زند، خیابان کریمخان از خیابان شهید عضدی تا میدان ولیعصر (هر دو ضلع شمالی و جنوبی) و بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا کارگر (هر دو ضلع شرقی و غربی) می‌توانند توقف کنند.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه خیابان طالقانی از سمت شریعتی و مفتح و نیز میدان هفتم تیر تا خیابان مفتح جنوبی تا لانه جاسوسی محل تجمع دانش‌آموزان دختر است، گفت: اتوبوس‌های حامل این دانش‌آموزان می‌توانند در پارکینگ کبکانیان واقع در خیابان مفتح روبه‌روی ورزشگاه شیرودی، خیابان مفتح از سمیه تا انقلاب و خیابان طالقانی از مفتح به سمت شریعتی توقف کنند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  عنوان کرد: اتوبوس‌های شرکت واحد که در خیابان طالقانی از شرق به غرب حرکت می‌کنند می‌توانند از ساعت 6 صبح از خیابان مفتح به سمت جنوب ادامه مسیر دهند و از خیابان سمیه به سمت غرب حرکت کنند.

کد خبر 94412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز