مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری، 23 تا 25 آذر در برج میلاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگارسما مهندس سید محمد مجابی، قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری سومین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری گفت: در قرن 21 با وجود مسائل و مشکلاتی که درزمینه محیط زیست و سایر مسائل در کلان شهرها وجود دارد نقش مدیریت شهری پر رنگ تر   می‌شود و هر کلان شهر می‌تواند مسائلی در حد یک کشور داشته باشد.

وی افزود: تهران با 663 کیلومتر بیش از 5/7 میلیون نفر جمعیت دارد  که از لحاظ پراکنش متفاوتند و در این کلان شهر روزانه بیش از 15 میلیون سفر شهری انجام می‌شود و سه میلیون و 400 هزار خودرو و دو میلیون و 200 هزار موتور سوار درآن تردد دارند.

مجابی خاطر نشان کرد: در تهران فقط  30 درصد تردد توسط  وسایل نقلیه عمومی انجام می‌شود و به همین خاطر انبوه ترافیک وجود دارد و از سویی به دلیل نبود مدیریت یکپارچه، پاسخگویی به حوز‌ های مختلف سپرده می‌شود و به همین دلیل نتایج تاثیر گذاری به دست نمی‌آید.

وی با تاکید برنیاز به بررسی  و پژوهش برای حل این مشکلات و ایجاد زندگی با رفاه برای شهروندان، گفت: شهرداری تهران در دو سال گذشته اقدام به برگزاری جشنواره برترین پژوهش‌ها در حوزه مدیریت شهری کرد که نتایج  تحقیقات برتر در حال بررسی است تا برای عملیاتی شدن  آن برنامه ریزی شود.

مجابی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره پژوهش و نوآوری که امسال  در برج میلاد برپا می‌شو، افزود: این جشنواره 23 تا 25 آذر و همزمان با هفته پژوهش  با حشور کلان شهرهای کشور و در سطح ملی برگزار می‌شود  و امیدواریم روزی شاهد برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی باشیم.

مجابی خاطر نشان کرد: جشنواره امسال در محورهای ابعاد فیزیکی شهر، ابعاد اجتماعی و فرهنگی شهر، ابعاد اداری و مدیریت شهر، نظام اقتصادی و مالیه شهر، نظام مطالعاتی و فن آوری شهری، سلامت، ایمنی و محیط زیست شهری، ابعاد حقوقی شهر، اصلاح الگوی مصرف برگزار می شود و پنج کمیته اطلاع رسانی، مستند سازی، پشتیبانی، نمایشگاهی، علمی برای این جشنواره پیش بینی شده است.

به گفته وی همه اطلاعات مربوط به این جشنواره در سایت شهرداری تهران به آدرس  www.tehran.ir  درج می‌شود.

کد خبر 94293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز