همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور القای نگرانی در بین مردم در خصوص اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را نادرست دانست و گفت: تمام تلاش دولت این است قدرت خرید کسانی که از نوسانات قیمت‌ها دچار آسیب می‌شوند، بالا ببرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی نژاد در جلسه هیات وزیران تلاش‌های صورت گرفته در تدوین و بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را در دولت و مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: در مجموع آن چیزی که تاکنون از دل این بررسی‌ها بیرون آمده در اصول و کلیات نگاه‌ها یکی است.

رئیس جمهور همچنین بر تعامل بیشتر دولت و مجلس در گام‌های آخر بررسی این لایحه تاکید کرد و گفت: باید همچنان با بررسی و برگزاری جلسات مستمر در جهت هماهنگی هرچه بیشتر در این خصوص گام برداریم و به تصمیم درست و منطقی برسیم.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر این طرح بزرگ اقتصادی را درست اجرا کنیم آثار مثبت زیادی برای مردم خواهد داشت و تمام تلاش‌های دولت نیز در این راستا انجام خواهد شد.

وی آغاز دور جدید سفرهای استانی را تکمیل کننده حرکت دولت نهم در این دوره توصیف و تصریح کرد: باید درهرسفر استانی چندین کار درست و مبنایی در مسیر تبیین شده صورت گیرد. هر یک از وزراء ضمن ایجاد نشاط و امید در حوزه اجرایی خود باید با قشرهای مختلف مردم دیدار حضوری داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دیدار مردم با وزیران باید به صورت غیر گزینشی باشد، افزود: اجازه ندهید به صورت گزینشی مردم را برای گفتگو با شما هدایت کنند، چون با همین ملاقات‌های غیرگزینشی با مردم واقعیت حوزه کاریتان برای شما آشکار می‌شود و به نقاط ضعف پی می‌برید.

دکتر احمدی نژاد همچنین بر ضرورت سرکشی به طرح های ملی هر شهرستان از سوی اعضای هیات وزیران تاکید کرد .

وی جهت کلی حرکت دولت را اجرای درست اصل 44 قانون اساسی دانست و تصریح کرد: اجرای اصل 44 فقط واگذاری کارخانجات نیست بلکه باید ذهن وزراء و همه معاونان روی این مساله متمرکز شود که چگونه پتانسیل درونی مردم را در همه زمینه‌ها فعال کرده و آن‌ها را به صورت تاثیر گذار به صحنه اجرایی کشور وارد کنید.

در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی از جمله آیین نامه تصویب پروژه‌های ساز و کار توسعه پاک در چارچوب پروتکل کیوتو توسط مرجع صلاحیت دار در جمهوری اسلامی ایران و لایحه جامع خاک پس از تبادل نظر به تصویب دولت رسید.

کد خبر 94238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز