یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: مرد جوان برای سرقت یک خودروی پژو، نقشه‌ای عجیب و باورنکردنی طراحی کرد.

این مرد برای اجرای نقشه خود یک عروسی قلابی به‌راه انداخت و عکاس، گلفروش و رانندگان خودروهای آژانس را فریب داد تا در فرصتی مناسب با خودروی مورد نظرش بگریزد.
پنجشنبه گذشته مدیر یک آژانس کرایه خودرو، با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از مرد جوانی که یکی از خودروهای آژانس وی را با طرح نقشه‌ای عجیب سرقت کرده بود، شکایت کرد.

این مرد درباره این شگرد عجیب سرقت گفت: 2 روز قبل، مردی جوان به آژانس ما آمد، خیلی هیجان داشت و مدعی بود به‌دلیل علاقه زیادی که به همسرش دارد روز عروسی‌شان برایش خیلی مهم است، می‌گفت قصد دارد یک مراسم با شکوه و به یاد ماندنی برای همسرش برگزارکند، از ما خواست به غیراز یک خودروی مدل بالابه‌عنوان خودروی عروس، چند خودروی دیگر نیز به او کرایه بدهیم تا به‌عنوان خودروی کاروان شادی در کنار خودروی عروس حرکت کنند.

مدیر آژانس ادامه داد: وقتی درخواستش را پذیرفتیم، قرار شد روز پنجشنبه‌خودروها با این مرد جوان باشند اما او بعد از آنکه با یک نقشه عجیب رانندگان خودروهای کاروان شادی را فریب داد، با خودرویی که به‌عنوان خودروی عروس در اختیارش بود فرار کرد.

با شکایت این مرد، قاضی رضوانفر دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران دستور تحقیقات درباره این پرونده را صادر کرد و در نخستین مرحله، کارآگاهان به بازجویی از گروه فیلمبرداری، رانندگان خودروهای کرایه‌ای که از صبح روز سرقت همراه داماد بودندو مالک گلفروشی‌ای که مرد جوان به وی سفارش تهیه دسته گل داده بود، پرداختند.

مسئول گروه فیلمبرداری درباره این ماجرای عجیب گفت: تصور نمی‌کردیم، داماد قلابی ما را فریب داده  باشد، یک هفته قبل به آتلیه عکاسی ما آمد و مدعی شد شب پنجشنبه مراسم عروسی او برگزار می‌شود، کلی سفارش داد و از ما خواست برای برگزاری مراسمش سنگ‌تمام بگذاریم.

صبح پنجشنبه، تیم فیلمبرداری طبق درخواست داماد از ساعات اولیه روز همراه او بودند و از تمام لحظات این روز فیلمبرداری کردند. آن‌روز بعد از آنکه او برای خرید دسته‌گل به یک گلفروشی رفت و دسته گلی خرید، همراه او و رانندگان خودروهای آژانس، به سوی سالن آرایشی در شمال تهران حرکت کردیم، وقتی به میدانی در نزدیکی آرایشگاه رسیدیم، از ما خواست تا منتظرش بمانیم تا او به‌دنبال عروس برود و بعد همراه عروس از خیابان روبه‌رو بیایند و ما تصویر عروس را در حال قدم‌زدن در خیابان بگیریم، او سوار خودرو شد تا به‌دنبال عروس برود اما هر چه منتظرش شدیم از او خبری نشد، بعدا فهمیدیم که همه ما را فریب ‌داده و تمام ماجرا، نقشه‌ای برای سرقت خودرو بوده است.

با این توضیحات، قاضی رضوانفر دستور شناسایی و دستگیری داماد قلابی را صادر کرد و تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران، تحقیقات برای یافتن این مرد را آغاز کردند.

در نخستین مرحله از تحقیقات، کارآگاهان به ردگیری شماره تلفن‌هایی که داماد قلابی به آژانس کرایه خودرو، عکاسی و گلفروشی داده بود پرداختند، اما وی از هنگام وقوع سرقت، تلفن‌های خود را خاموش کرده بود و به این ترتیب پلیس هیچ سرنخی از این مرد پیدا نکرد.

در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان به بازبینی فیلم‌های دوربین‌های عروسی پرداختند و توانستند تصاویری از این مرد به دست بیاورند.

قاضی رضوانفر، دادیارشعبه 4 دادسرای جنایی تهران با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش این متهم، از شهروندان خواست درصورت شناسایی این مرد با شعبه 4 دادیاری دادسرای جنایی تهران درخیابان 12 فروردین تماس بگیرند و پلیس را در بازداشت این سارق کمک کنند.

کد خبر 94190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز