همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانان و دانشمندان جوان سراسر جهان باید آینده را آن گونه که شایسته است بسازند و ساختن آینده از طریق همکاری، همدلی، مهرورزی و کار مشترک علمی امکان پذیر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در دیدار شرکت کنندگان در سومین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک تهران در رده دانش آموزی افزود: این المپیادها فرصت بسیار ارزشمندی است تا جوانان دانشمند با افق نگاهی بالاتر و والاتر از خودخواهان، سلطه گران و بداخلاقان جهان دور هم جمع شوند و برای ساختن آینده زیبا و پرنشاط بشر، همفکری، همدلی و همراهی کنند.

رئیس جمهور خطاب به شرکت کنندگان در سومین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک تهران گفت: مطمئن باشید این آینده زیبا در انتظار است و نسل‌های جوان ملت‌ها قادرند با عزم، علم، ایمان و تلاش، این آینده زیبا را ایجاد کنند.

آقای احمدی نژاد شرکت کنندگان در این مراسم را دانشمندان جوان خواند و گفت: موضوعی که طی هزاران سال، انسان تجربه کرده است، هم اکنون مطلوب او نیست، وقتی به گذشته و تاریخ نگاه می‌کنیم حوادث ناگوار، دشمنی‌ها، توسعه طلبی‌ها، تحقیرها و دست اندازی‌ها و چپاول‌ها زندگی را بر بشر تلخ کرده است.

وی افزود: مطمئناً خداوند، انسان را برای چنین زندگی‌ای نیافریده است و باید دست در دست هم بدهیم و آینده‌ای روشن و زیبا برای جهان ایجاد کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به خلقت انسان و هدف از زندگی وی گفت: انسان بالاترین و عزیزترین مخلوق خداوند است چرا که خداوند انسان را بیهوده نیافریده است.

وی با اشاره به دو مأموریت بزرگ خداوند برای بشر افزود: مأموریت اول انسان شناخت خود و خداوند و تلاش برای خدایی زندگی کردن است.

احمدی نژاد با بیان اینکه خداوند انسان را خلق نکرد تا در کینه، جنگ، دشمنی و در فاصله با دیگران زندگی کند، گفت: خدا انسان را خلق کرد تا با تلاش و از طریق علم و عمل صالح، صفات خداوند را در خود متجلی کند.

وی افزود: انسان می‌تواند جانشین خداوند در جهان باشد یعنی می‌تواند اسمای الهی مثل علم، حکمت، خلاقیت و رأفت را در خود شکوفا کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه خداوند استعداد خدایی شدن را در تک تک دل‌های انسان‌ها قرار داده است، گفت: دومین مأموریت انسان ساختن زندگی زیبا و پر نشاط و سرشار از عشق، محبت و دوستی در سراسر زمین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند جهان هستی را در خدمت انسان قرار نداد تا او در جنگ و کینه ورزی زندگی کند، افزود: وضع زندگی بشر امروز، هدف آفرینش او نیست زیرا انسان متولد شد تا با تلاش و خلاقیت، جامعه‌ای پرنشاط، پیشرفته و سرشار از عدالت بسازد.

وی گفت: جامعه‌ای که برای رسیدن به خدا و خدایی زیستن باشد مطمئناً به هدف خود می‌رسد.

رئیس جمهور تحقق این دو مأموریت را جز از طریق علم ممکن ندانست و افزود: علم، راه خدایی زیستن و مسیر برپا کردن حیات طیبه انسانی در سراسر زمین است و خداوند بزرگ علم را به عنوان وسیله‌ای برای تحقق این اهداف در اختیار انسان قرار داد.

وی یکی از زیباترین و سازنده ترین رشته‌های علوم را علم نجوم دانست که هم به شناخت خداوند و انسان کمک می‌کند و هم با گسترده کردن افق دید انسان‌ها، دل‌ها و اندیشه‌ها را به هم نزدیک می‌سازد.

رئیس جمهور همچنین گفت: شناخت عظمت خلقت و عظمت انسان موضوعاتی است که انسان در علم نجوم به آن می‌رسد.

احمدی نژاد همچنین با تبریک به حاضران در این مراسم به خاطر انتخاب رشته نجوم و فیزیک، از برگزارکنندگان سومین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک تهران در رده دانش آموزی قدردانی کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم به صورت گروهی با رئیس جمهور عکس یادگاری گرفتند.

بر اساس این گزارش، محسن پور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: این المپیاد دانش آموزی با حضور 20 کشور از 25 مهر آغاز شده است و عصر امروز (دوشنبه 4 آبان) با معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این المپیادها، برقراری فضای دوستی بین المللی و ایجاد تکاپوی علمی میان نخبگان جهان است.

جمالی دبیر این المپیاد هم با ارائه گزارشی از فرایند برگزاری آن گفت: این المپیاد در سه بخش نظری، عملی و رصد برگزار و در آزمون آن 30 هزار برگه امتحانی تصحیح شده است. 

کد خبر 93728

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز