همشهری آنلاین: برگزیدگان سومین جشنواره بین‌المللی فارابی در 11 بخش داخلی، یک بخش خارجی و یک بخش جانبی معرفی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این دوره از جشنواره 19 برگزیده داخلی و 5 برگزیده خارجی در بخش‌های اصلی و 16 برگزیده در بخش جانبی داشت.

در بخش داخلی این جشنواره در گروه تاریخ ،جغرافیا و باستان شناسی، رسول جعفریان رتبه دوم بزرگسالان را کسب کرد و حمدالله سجاسی قیداری به عنوان صاحب اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

ناصر قربان نیا و حسین مهرپور محمدآبادی به صورت مشترک در رده بزرگسالان گروه حقوق انتخاب شدند و علیرضا منوچهریان و علی صفی پور به ترتیب نیز مقام سوم رده بزرگسالان و جوانان را کسب کردند.

گروه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات فقط در رده جوانان برگزیده داشت.

سید محسن موسوی بفروئی مقام دوم و محسن حسام مظفری مقام سوم این رده را به خود اختصاص دادند.

سیدحسین میرمعزی و غلامعلی معصومی نیاز به طور مشترک مقام سوم رده بزرگسالان گروه علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری را کسب کردند.

در گروه علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی در رده بزرگسالان محبوبه البرزی به عنوان صاحب اثر شایسته تقدیر انتخاب و در رده جوانان این گروه جعفرحسنی به عنوان مقام سوم برگزیده شد.

از سیدسجاد ایزدهی به عنوان اثر شایسته تقدیر و در رده بزرگسالان گروه علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای برگزیده و علی نصیری نیز به عنوان مقام سوم رده بزرگسالان گروه فقه، ‌اصول، علوم قرآنی و حدیث انتخاب شد.

در رده بزرگسالان گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان نیز از آثار سعید رحیمیان، علی شیروانی هرندی و امیرعباس علی زمانی تقدیر شد.

مهرداد قیومی بیدهندی مقام نخست رده بزرگسالان گروه مطالعات هنر و زیبایی شناسی و سید مهدی طاهری نیز مقام نخست رده جوانان گروه فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و کتابداری را کسب کردند.

در بخش خارجی سومین جشنواره بین‌المللی فارابی نیز که در گروه بین الملل با موضوع ایران و اسلام شناسی برگزار شد، جیوانی درمه از ایتالیا، یوری روبینچیک از روسیه، رشید حافظویچ از بوسنی و هزرگوین، جان وودز از آمریکا و سیدجعفر مرتضی العاملی از لبنان بعنوان برترین ها معرفی شدند.

دربخش جانبی این جشنواره نیز از 16 نفر تجلیل شد.

مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد مجتهدی تهرانی ، مرحوم دکتر قیصر امین پور و مرحوم دکتر محمدمهدی فولادوند بعنوان شخصیت‌های پیشرو شناخته شدند و موسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی بعنوان موسسه پژوهشی برتر شناخته شد.

همچنین دراین بخش آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی، حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله عطاردی قوچانی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی و استاد محمد رضا حکیمی در گروه مجموعه آثار و خدمات علمی ، دکتر سیدجعفر سجادی به عنوان پیشکسوت علوم انسانی و دکتر محسن جهانگیری بعنوان مفاخر پژوه برجسته معرفی شدند.

در این بخش استاد اسماعیل سعادت به عنوان مترجم برتر انگلیسی، استاد عبدالمحدآیتی بعنوان مترجم برتر عربی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی اکبر رشاد بعنوان نظریه پرداز برجسته و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علی دوست، به سبب نوآوری در این بخش شایسته تقدیر شدند.

استاد سیدعبدالله انوار نیز بعنوان مصحح برتر این بخش از جشنواره بین‌المللی فارابی برگزیده شد.

کد خبر 93545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز