مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تکنیک انتخاب تخمک می‌تواند احتمال موفقیت IVF را افزایش دهد، و به این ترتیب امید ده‌ها هزار زن را که می‌خواهند مادر شوند، افزایش ‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی پژوهشگران انگلیسی در اجلاس سالانه باروری آمریکا برای دومین سال پیاپی در مورد امتیازات آزمایشی گزارش کردند که رویان‌های مورد استفاده در IVF را از لحاظ نقائص ژنتیکی مورد بررسی و انتخاب قرار می‌دهد.

تا به حال بیش از 20 نوزاد با استفاده از این تکنیک متولد شده‌اند.

پژوهشگران انگلیسی می‌گویند اکنون می‌توانند با "حد بالای از اطمینان" این شیوه را در این کشور ارائه دهند. به گفته آنها این آزمایش، به نام "هیبریدکردن ژنومی مقایسه‌ای" یا CGH
به خصوص برای زنان سالمندتر مفید است که رویان‌های‌شان در معرض خطر بیشتر حامل بودن به خطاهای ژنتیکی هستند که باعث بیماری‌هایی مانند سندروم داون می‌شود.

در این روش‌ انتخاب، کروموزوم‌ها در رویان‌های در حال رشد از هنگامی که چندروزه هستند،‌ مورد بررسی قرار می‌گیرند و تنها آن رویان‌هایی که بیشترین احتمال موفقیت برای باروری را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکتر دگان ولز از دانشگاه آکسفورد، که سرپرست این تحقیق بوده است، آخرین نتایج را در 115 زن که از این تکنیک استفاده کرده بودند،- که شش برابر تعداد سال گذشته هستند- "شگفت انگیز" توصیف کرد.

این نتایج به خصوص از این لحاظ مهم است که بسیاری از این زنان از آخرین فرصت IVF‌شان استفاده می‌کردند- این زنان به طور معمول 39 سال داشتند و دو بار IVF قبلی در آنها شکست خورده بود.

در مجموع 66درصد زنان پس از استفاده از این تکنیک انتخاب باردار شده بودند،  که بیش از دوبرابر (28 درصد) افرادی است که بدون استفاده از این روش باردار می‌شوند.

دکتر ولز در کنفرانس سالانه جامعه پزشکی تولیدمثل آمریکا گفت: "ما از اثراتی که این شیوه بر میزان موفقیت باروری گذاشته بود، غافلگیر شدیم."

"به نظر من در نقطه کنونی می‌توان با اطمینان بسیار از تاثیر مثبت این روش بر باروری سخن گفت."

 هر سال 3700 زن در انگلیس تحت IVF قرار می‌گیرند و در کمتر از یک چهارم آنها این عمل به بچه‌دار شدن می‌انجامد.

کد خبر 93228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز