همشهری آنلاین: روسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال با اشاره به تغییر و تحولات جهان در عرصه‌های گوناگون تصریح کردند: گسترش و افزایش مناسبات و همکاری کشورهای اسلامی و آفریقایی و حضور فعال واثر گذار در عرصه تغییر وتحولات جهانی ضروری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد و عبدالله واد ظهر روز شنبه 25 مهر پس از یک ساعت مذاکره خصوصی درباره مهمترین مسائل جهان اسلام و موضوعات بین المللی در مذاکرات مشترک هیات‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و سنگال اظهار داشتند روابط مشترک ایران و سنگال با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در عرصه‌های گوناگون باید توسعه و تعمیق روز افزون یابد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال همچنین بر ادامه همکاری‌های دو کشور در عرصه بین المللی تاکید کردند.

احمدی نژاد در این مذاکرات با تاکید بر اینکه جهان در حال تحولات سریع است تصریح کرد: کشورهای استکباری در صورت غفلت کشورهای اسلامی و آفریقایی، مشکلات خود را به این کشورها منتقل و مسائل خود را با ثروت و منابع ملت‌های آفریقایی و مسلمان حل می‌کنند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورهای آفریقایی و اسلامی را فراوان دانست و گفت: کشورهای آفریقایی و اسلامی باید با توسعه مناسبات و همکاری‌ها در جهت رفع نیازها و دستیابی به استقلال در عرصه‌های مختلف گام بردارند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: نشست سران آفریقا در تهران و استفاده از ظرفیت‌های سازمان کنفرانس اسلامی به توسعه و پیشرفت ملت‌ها کمک می‌کند.

رئیس جمهور سنگال نیز در مذاکرات مشترک هیئت‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و سنگال با تاکید بر اینکه حضور ایران در آفریقا به نفع کشورها و ملت‌های آفریقایی است تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از جمله سنگال در تلاش هستند به استقلال درعرصه‌های گوناگو ن از جمله کشاورزی و مواد غذایی دست پیدا کنند.

عبداله‌واد با اشاره به روابط رو به گسترش و افزایش ایران و سنگال در بخش های مختلف گفت: سنگال خواستار توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه و استفاده از دستاوردهای ایران در عرصه‌های گوناگون از جمله انتقال برق، آبرسانی، ایجاد نیروگاه، تامین انرژی و کشاورزی است.

کد خبر 92952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز