مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط دو متروی تهران با ۲۶ کیلومتر مسافت یکی مهمترین خطوط ناوگان حمل و نقل ریلی است که شرق تهران را به غرب آن متصل می‌کند.

اين خط كه جزو اولين خطوط متروي تهران است، 22 ايستگاه دارد كه در بخش غربي به خط پنج مترو متصل مي‌شود.

  • ايستگاه‌هاي اين خط

فرهنگسرا، تهرانپارس، شهيد باقري، دانشگاه علم و صنعت، سرسبز، گلبرگ، فدك، سبلان، شهيد مدني، امام حسين، دروازه شميران، بهارستان، ملت، امام خميني، حسن آباد، دانشگاه امام علي(ع)، ميدان حر، شهيد نواب صفوي، شادمان، دانشگاه شريف، طرشت، صادقيه.

  • تقاطع با ايستگاه‌هاي ديگر

اين خط در ايستگاه امام حسين(ع) با خط 6 (در دست احداث)، در ايستگاه دروازه شميران با خط چهار، در ايستگاه امام خميني با خط يك، در ايستگاه شهيد نواب صفوي با خط هفت (در دست بهره برداري)، در ايستگاه شادمان با خط چهار و در ايستگاه صادقيه به خط پنج متصل مي‌شود.

خط دو مترو تهران در ايستگاه علم و صنعت با خط سه و خط پنج اتوبوس، در سرسبز با خط سه، در ايستگاه امام حسين و دورازه دولت و دانشگاه شريف به خط يك مترو تهران متصل شده اند.

  • ويژگي‌هاي اين خط

اين خط با ايستگاه‌هاي متعدد توانسته همچون نواري، شرقي‌ترين بخش تهران را به غربي‌ترين نقطه آن متصل كند. همچنين اين خط يكي از راه هاي اصلي ارتباط به خط پنج متروي تهران است كه مسافران را از استان البرز و بالعكس جا به جا مي‌كند.

کد خبر 92376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز