دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب«فرهنگ ریاضیات مدرسه» با هدف آشنا ساختن دانش آموزان با مفاهیم ریاضی به زبانی ساده و با تصاویر و توضیحاتی دقیق از سوی انتشارات فرهنگ معاصر به بازار کتاب عرضه شد

به گزارش همشهری‌آنلاین این فرهنگ که هم راستا با اهداف آموزشی کتاب‌های ریاضی وزارت آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان دوره‌ی ابتدایی و راهنمایی گردآوری شده، مفاهیم کلیدی ریاضیات را به عنوان زیربنا‌یی‌ و انتزاعی‌ترین علم، به زبانی در حد امکان ساده و به کمک مثال و تصویربیان می‌کند.

در این فرهنگ آموزش ریاضیات هدف نبوده بلکه درک مفاهیم  ریاضی، نشان‌دادن کاربرد ریاضی درزندگی روزمره و در نهایت ملموس‌کردن این علم انتزاعی برای دانش‌آموزان هدف اصلی بوده است.

ویژگی دیگر این فرهنگ این است که با طرح سوال در ذهن دانش آموز وی را با موضوعات مطرح شده در کتاب درگیر می‌کند به نحوی که خود دانش‌آموزدر پی پاسخ گویی بر می‌آید.آشنایی درست و ژرف با مفاهیم ریاضی دانش آموزرابه یک نظم فکری عادت داده قدرت تجزیه و تحلیل و استدلال اورا بالا می‌برد و به پرورش تفکرخلاق و نقاد یاری           می رساند.

فرهنگ ریاضیات مدرسه در پی عملی کردن این اهداف است.این فرهنگ همچنین دارای واژه نامه فارسی-انگلیسی با بیش از500واژه است.

کتاب را کی‌گاردنر نوشته و از سوی خانم نرگس انتخابی ترجمه، تدوین و تنظیم شده است که خود به دلیل آشنایی نزدیک علمی و عملی با کار دردبیرستان‌ها و نیز درک و تجربه کافی در زمینه فرهنگ‌نویسی از اعتبار علمی و تجربی بالایی برخوردار است.

این کتاب در قطع رحلی با چاپ رنگی و قیمت 6000تومان روانه بازار شده است.

کد خبر 90471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز