همشهری آنلاین: رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از برگزاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه گذاری ایران در ترکیه خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بهروز علیشیری گفت: در راستای حرکت جدید معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران در سایر کشورها و مشارکت فعال صاحبان پروژه‌ها، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاران ایران مهر ماه سال جاری در ترکیه برگزار می‌شود.

علیشیری در ادامه بر حضور فعال 130 نفر از صاحبان پروژه های کشورمان جهت حضور در همایش مذکور اشاره کرد و افزود: کارآفرینان و صاحبان پروژه ها ی سرمایه گذاری در این همایش به صورت رو در رو و با استفاده از مشاوره های حقوقی کارشناسان سازمان سرمایه گذاری با سرمایه گذاران خارجی در پانل های تخصصی به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت و طرحهای خود را به سرمایه گذاران ترک معرفی خواهند کرد.

علیشیری در عین حال خاطر نشان کرد: در این همایش پانل های تخصصی با عناوین صنعت و معدن، توریسم و گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی تشکیل و فرصت‌های سرمایه گذاران در این پانلها بحث می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد ضمن اشاره به موضوعات این همایش تصریح کرد: معرفی پروژه های متنوع سرمایه گذاری کشورمان در صنایع مختلف از جمله : بسته بندی، چوب و ام دی اف، غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گردشگری، صنایع پایین دستی پتروشیمی، فولاد، قطعه سازی خودرو، لوازم خانگی،کیف، کفش و چرم از محورهای مورد بحث این همایش خواهد بود.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری افزود: همایش فرصت های سرمایه گذاری ایران در ترکیه با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی و همچنین انجمن دیک ترکیه به صورت جدی فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران توانمند این کشور در همایش معرفی خواهند کرد.

علیشیری اذعان نمود که بعد از کشور چین ،ترکیه دومین مقصد برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران است و انتظار می رود با عنایت به مزیتهای اقتصادی ایران، تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار، شوق و اشتیاق بخش خصوصی برای حضور در محیط اقتصادی کشور، این همایش ها بتوانند زمینه های جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را فراهم نماید.

علیشیری از اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، بنگاه های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان دعوت نمود تا طرحهای جدید یا نیمه تمام خویش براساس فرمهای تعیین شده توسط سازمان سرمایه گذاری که در سایت www.investiniran.ir و یا سایت http://www.iio.ir    قرار دارد به سازمان سرمایه گذاری معرفی نمایند تا به سرمایه گذاران خارجی عرضه شود. 

کد خبر 89827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز