جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نوزاد ده‌روزه که در هنگام تولد قلبش در خارج بدنش قرار داشت،‌ پس از انجام جراحی برای ایجاد فضای خالی برای قرار دادن این اندام،‌ در یک بیمارستان هندی در وضعیت مناسبی به سر می‌برد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه این پسر نامبرده‌نشده از ایالت شرقی بیهار در هند دچار عارضه ectopia cordis قفسه‌سینه‌ای کامل بود،‌ عارضه‌ای نادر که در ان نوزاد با قلبی در وضعیت غیرطبیعی بیرون از بدن متولد می‌شود.

 جراج قلب،‌ ای کی بیشویی، که عمل جراحی را روی نوزاد انجام داده است، به روزنامه هندوستان تایمز گفت:‌ "ما به آرامی بخشی از این قلب خارج بدن را درون حفره قلب در قفسه‌سینه و بخشی را در جابگاه معده قرار دادیم، بدن اینکه قلب و رگ‌های ان را بچرخانیم."

به نوشته روزنامه این نوزاد که از والدینی کارگر به دنیا ‌آمده بود،‌ پس ازا ینکه آنها پارچه‌ای روی قلب در حال تپش در بیرون بدن انداختند،‌ دچار عفونت خونی هم شده بودند.

 این نوزاد با قطار از ایالت محل تولدش در اوج فصل مرطوب و بارانی به انستیتوی ملی علوم پزشکی هند در دهلی آورده شده بود.

 دکترها گفتند جراحی سه‌ساعت و نیمه بر روی این کودک بسیار مشکل بود،‌ زیرا آنها مجبور بودند ریه‌ها و کبد کوچک او را کنار بزنند تا جا برای بازگرداندن قلب به درون بدن باز شود، در عین حال ضربان قلب به صورت طبیعی ادامه یابد.

 بیشویی گفت:‌ "ما مجبور بودیم  اتاقکی درون بدن نوزاد برای قلب او ایجاد کنیم و خوشحالم که او نشانه‌های بهبودی را نشان می‌دهد."

با این حال او هشدار داد که کودک هنوز در وضعیت بحرانی قرار دارد و تنها پس از مرخص‌شدن او از بیمارستان می‌توان این عمل جراحی بی‌سابقه را کاملا موفقیت‌آمیز خواند.

کد خبر 89498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز