پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گیاه قدیمی چینی به نام "تادر گاد واین" به کاهش التهاب در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می‌کند

به گزارش هلث‌دی نیوز این دارو عصاره گیاهی دارویی با نام Tripterygium wilfordii Hook F (TwHF) است که در چین با نام "لئی گونگ تنگ" نامیده می‌شود- و برای قرن‌ها در این کشور برای درمان انواع بیماری‌های التهابی به کار رفته است.

در این بررسی میزان کاهش تورم مفصل در میان مبتلایان به آرتریت روماتوئید که از این گیاه دارویی یا یک داروی شیمیایی ضدالتهابی استفاده می‌کردند،‌ مورد مقایسه قرار گرفت.

آرتریت روماتوئید باعث التهاب مزمن و دردناک در مفاصل می‌شود که در طول زمان ممکن است به آسیب مفصلی و از دست رفتن کارکرد آنها منجر شود.

 همه 121 شرکت‌کننده در این بررسی دست کم شش مفصل متورم داشتند. یک گروه از این افراد 60 میلی‌گرم عصاره ریشه TwHF سه بار در روز مصرف کردند،‌ و گروه دیگر یگ گرم در روز سولفاسالازین،‌ یک داروی ضدالتهابی را دو بار در روز مصرف کردند.

 پس از 24 هفته،‌ حدود 65 درصد افرادی که عصاره گیاهی را مصرف می‌کردند،‌ دست کم 20 درصد بهبودی در میزان التهاب مفاصل‌شان نشان دادند. در مورد گروهی که سولفاسالازین دریافت می‌کردند،‌ میزان کاهش التهاب 33 درصد بود.

 دکتر جان کلیپل،‌ رئیس و مدیرعامل بنیاد آرتریت،‌ که این تحقیق را انجام داده است،‌ گفت:‌‌"این بررسی بیانگر اهمیت بالقوه استفاده از مکمل‌ها و داروهای گیاهی در درمان آرتریت است."

البته کلیپل یادآوری کرد که تعداد افرادی که در این بررسی شرکت کردند، نسبتا کم بوده است. در حالیکه کارآزمایی‌های بالینی شرکت‌های داروسازی در مورد داروهای جدید با تعداد بسیار بیشتری از افراد مورد آزمایش و در طول چندین سال انجام می‌شود.

او افزود: "گرچه یافته‌ها در مورد این داروی گیاهی امیدوارکننده است، متخصصان روماتیسم بر اساس یافته‌های این بررسی به تنهایی به تجویز آن برای درمان آرتریت نخواهند پرداخت."

به گفته او مکمل‌های دیگری مانند روغن ماهی،‌ هم اثرات مفیدی در درمان آرتریت نشان داده‌اند،‌ اما آنها هم هنور مورد بررسی گسترده قرار نگرفته‌اند.

کد خبر 88247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز