گروه ورزشی: سومین مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت 10 و 45 دقیقه صبح دیروز و با 45 دقیقه تاخیر در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که مهمترین نکته در شروع این مجمع غیبت محمد علی‌آبادی، رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود.

 به گفته‌ دبیرکل فدراسیون فوتبال، علی‌آبادی به دلیل حضور در جلسه‌ای مهم نتوانست در شروع برنامه در محل مجمع حاضر شود. مهدی محمدنبی، دبیر فدراسیون در ابتدای مجمع با اشاره به تاخیر در شروع این مجمع گفت:«ما منتظر بودیم  با حضور اعضا، مجمع رسمیت پیدا کند که به محض به اکثریت رسیدن مجمع جلسه با تاخیر آغاز شد.»

وی با اشاره به گزارش عملکردی که به شکل مکتوب از طریق فدراسیون به باشگاه‌ها و هیات‌های فوتبال ارائه شده است، گفت: «این گزارش عملکرد بیانگر واقعیاتی است که دریک سال گذشته در فوتبال ایران انجام گرفته و صفحه به صفحه این دفترچه می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها ما را کمک کند.»  پس از آن علی کفاشیان به ارائه گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال و کمیته‌های مختلف فدراسیون پرداخت و گفت: «پس از اینکه در بهمن سال گذشته مجمع تشکیل شد، مقرر کردیم که مجمع بعدی را در تیرماه برگزار کنیم که با یک ماه تاخیر، مجمع در مرداد برگزار شد.»

وی یکی از برنامه‌های فدراسیون فوتبال را تشکیل سازمان لیگ غیرحرفه‌ای عنوان کرد و گفت: «در حال نوشتن آیین‌نامه‌ این سازمان هستیم و می‌خواهیم تشکیلاتی مانند تشکیلات سازمان لیگ حرفه‌ای را برای این سازمان هم در نظر بگیریم. چنین کاری را هم در کمیته‌ مسابقات انجام خواهیم داد و الگوی ما، الگوی سازمان لیگ برتر است.» او همچنین به کسب 13 کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و گفت: «کسب این تعداد کرسی به دلیل توانمندی‌های فوتبال ایران است.»

در خواست مرادی از مجمع فدراسیون

 در ادامه محمدرضا ساکت، مدیر عامل باشگاه سپاهان گفت: «زمانی که اساس‌نامه‌ای را می‌نویسیم آن اساس‌نامه نقشه‌ راه است اما متاسفانه هر زمان که می‌خواهیم نقشه‌ راهی را بنویسیم، معمولا شتابزدگی به خرج می‌دهیم. با این حال به دلیل اینکه در کمیته‌ انضباطی دو نفر متخصص حضور دارند، مشکلی وجود ندارد اما من از فدراسیون می‌خواهم برای اینکه نظرات مدیران و هیات‌ها اعمال شده و آیین‌نامه‌ انضباطی جامعیت بیشتری داشته باشد، زمان بیشتری در اختیار اعضای مجمع قرار گیرد.» در ادامه مسعود مرادی به نمایندگی از جامعه‌ داوری گفت:« AFC امسال را سال داوری نامگذاری کرده است.

بدون اغراق می‌گویم که داوری ایران جزو دو، سه داوری برتر آسیاست و  نیازمند نگاه ویژه‌ای  است. در این یکی، دو ساله فدراسیون فوتبال برای لباس‌های داوری اسپانسر گرفته است اما وجوه این اسپانسر به داوری ایران اضافه نشده و حتی افزایش دستمزدی هم در کار نبوده است. باید بگویم دستمزدی که داوران می‌گیرند، توهین به داوری است و این مبالغی که به داوران ایران داده می‌شود، با سایر کشورها قابل مقایسه نیست.»

کد خبر 88155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز