همشهری آنلاین: تمبر یادبود دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی مراسمی در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، تمبر یادبود دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با 6 نماد، بیانگر حضور حماسی 85 درصدی واجدان شرایط در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. بر پایه این گزارش در مراسم رونمایی از این تمبر یادبود، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه و آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز حضور داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره با اشاره به لزوم انعکاس حضور 40 میلیونی واجدان شرایط در پای صندوق‌های اخذ رای به عنوان رویدادی بی نظیر در جهان گفت: نخستین نماد این تمبر نشانگر یکپارچگی همه ملت ایران از اقصی نقاط مختلف و حضور شاداب و با نشاط آنان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، سلیمانی افزود:‌ نماد دوم نشانگر عزت و سربلندی ایران به پشتوانه حضور 40 میلیونی واجدان شرایط در انتخابات است.

وی تصریح کرد:‌ سومین نماد تمبر یادبود انتخابات 22 خرداد 88 شادی و نشاط پس از انتخابات است که باعث شد نام جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان سربلند شود.

سلیمانی افزود: استفاده از عکس حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این تمبر بیانگر سیر تاریخی انقلاب از 22 بهمن 57 تا 22 خرداد 88 است که حضور منسجمی را تحت زعامت و رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری به نمایش گذاشته است.

سلیمانی اظهارکرد: نماد چهارم این تمبر یادبود، تصویری از آقای احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب است که حائز اکثریت آرا شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نماد پنجم این تمبر، عدد 40 میلیون و نماد ششم آن صندوق انتخابات به شکل گل لاله است.

سلیمانی افزود:‌ رونمایی از تمبر یادبود انتخابات 22 خرداد 88 با حضور مقام معظم رهبری در بیت ایشان صورت گرفت که پس از توشیح حضرت آیت الله خامنه‌ای و زدن مهرتمبر، روسای سه قوا و همچنین دبیرشورای نگهبان آن را امضا کردند.

وی گفت: این تمبر رونمایی شده در موزه پست ایران نگهداری و نسخه هایی از آن به موزه های سراسر جهان ارسال خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: حدود 400 هزار قطعه از این تمبر ظرف سه ماه آینده منتشر و در اختیار مردم ایران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 87748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز