چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه سیاسی: هنوز 6 روز مانده به پایان مهلت قانونی رئیس‌جمهوری برای اعلام وزیران پیشنهاد‌ی‌اش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی نام‌ها دیگر نامشان به‌عنوان گزینه‌های وزارت شنیده نمی‌شود اما برخی گمانه‌ها جدی‌تر شده‌اند

دیروز یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد که تا‌کنون پرویز داوودی، سید احمد موسوی، منوچهر متکی و سعید جلیلی به‌عنوان گزینه وزارت خارجه مطرح شده‌اند و آقایان طائب و مصلحی گزینه‌های وزارت اطلاعات هستند.

حسین طائب هم‌اکنون فرمانده بسیج و حیدر مصلحی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حسین سبحانی نیا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به مهر گفت: وزارت اطلاعات و امورخارجه 2 وزارتخانه‌ای هستند که مستقیما با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارتباطند و به همین خاطر، اعضای کمیسیون حساسیت خاصی در این دو مورد دارند.

رئیس‌پیام نور هم برنامه داد

از سوی دیگر سیدمحمد حسینی رئیس کنونی دانشگاه پیام‌نور و قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد حضورش در وزارت ارشاد به ایسنا گفت: از من خواسته شده برنامه‌ خود را در مورد وزارت ارشاد و وزارت علوم ارائه کنم.

او ادامه داد:‌ در حال حاضر چیزی قطعی نشده و لیست توسط رئیس‌جمهور نهایی می‌شود که باید منتظر ارائه‌ آن از سوی ایشان بود. حسینی در حالی تایید خبر وزارتش را به ارائه فهرست احمدی‌نژاد موکول کرد که دیروز مهر به نقل از یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری از قطعی شدن وزارت حسینی بر وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

پیش از این جواد شمقدری نیز برنامه وزارتش بر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به احمدی‌نژاد داده بود و نام غلامعلی حداد عادل نیز در فهرست گزینه‌های وزارت ارشاد شنیده شده بود.

معاون اول در وزارت علوم

این منبع آگاه درباره وزارت علوم هم گفت: برای وزارت علوم گزینه‌های متعددی مطرح بودند که سید محمد حسینی و محمد مهدی زاهدی نیز جزو این افراد قرار داشتند اما با معرفی سید محمد حسینی به‌عنوان وزیر ارشاد و منتفی شدن حضور پرویز داوودی در وزارت امور خارجه، در حال حاضر کاندیدای اول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم، پرویز داوودی است.

وی اضافه کرد: با جمع‌بندی‌هایی که صورت گرفته احتمال معرفی پرویز داوودی به‌عنوان وزیر علوم دولت دهم نیز قطعی به‌نظر می‌رسد.با این حساب نام محمدمهدی زاهدی و شجاعی فرد در وزارت علوم دیگر مطرح نیست.

اولین وزیر زن؟

این منبع آگاه درباره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به مهر گفت: حضور مرضیه وحید دستجردی به‌عنوان وزیر بهداشت دولت دهم نیز تقریبا قطعی است. رئیس‌جمهوری تا چهارشنبه 28 مردادماه فرصت دارد که وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

کد خبر 87719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز