سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان بر لزوم گسترش و افزایش مناسبات و همکاری‌های ایران و عمان در همه زمینه‌ها تاکید کردند

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد و سلطان قابوس ظهر سه‌شنبه در مذاکرات مشترک و پس از حدود دو ساعت گفت‌وگوی خصوصی درباره روابط دوجانبه و مهم‌ترین مسایل منطقه‌یی و بین‌المللی، با بیان این که همکاری‌های امنیتی ایران و عمان از اهمیت ویژه‌ای برای ثبات در منطقه برخوردار است، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران و عمان می‌توانند با طراحی جامع و مناسب در راستای تامین امنیت پایدار در منطقه حساس خلیج‌فارس و دریای عمان گام بردارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان توسعه همکاری‌های اقتصادی را به نفع ملت‌های دو کشور دانستند و اظهار کردند : باید از همه ظرفیت‌های فراوان موجود در عرصه‌های مختلف تجاری، حمل و نقل و انرژی برای گسترش و افزایش روابط اقتصادی ایران و عمان استفاده کرد.

احمدی‌نژاد و سلطان قابوس با اشاره به مشترکات سیاسی، تاریخی و فرهنگی ایران و عمان خاطرنشان کردند: روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان در منطقه ممتاز است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با پادشاه عمان با تاکید بر این که برادری و مودت آینده روابط ممتاز ایران و عمان را روشن کرده است، تصریح کرد: تهران برای توسعه مناسبات همکاری‌های رو به گسترش با مسقط هیچ محدودیتی ندارد.

احمدی‌نژاد با بیان این که ایران از هر طرحی برای توسعه روابط با عمان استقبال می‌کند، گفت: پیشرفت و امنیت عمان به نفع همه از جمله ایران است و تهران آماده انتقال تجربیات و دستاوردها به مسقط است.

پادشاه عمان نیز در این مذاکرات انتخاب مجدد دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را برای خدمت به مردم تبریک گفت.

سلطان قابوس با تاکید بر این که سفر احمدی‌نژاد به عمان نقطه عطف و سرآغازی برای توسعه حداکثری روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان در عرصه‌های گوناگون است، اظهار کرد: سفر من به ایران نتایج خوب و ارزنده‌ای برای ایران و عمان خواهد داشت.

کد خبر 87032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز