همشهری آنلاین: حکم دهمین دوره‏ ریاست جمهورى اسلامى ایران‏ توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم تنفیذ دهمین دوره‏ ریاست جمهورى اسلامى ایران‏ به شرح ذیل است:

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

خداوند را سپاس که بار دیگر ایران را سرافراز و مردم هوشمند ما را به آفرینش حماسه‏ ماندگار دیگرى موفق ساخت. بیست و دوم خرداد یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت، برگ زرینى شد از کتاب سرنوشت ایران که مردم ما سطر سطر آن را با همت والا و عزم استوار خود نگاشته و هشیارى و پایدارى خود را به حراست از آن گماشته‏اند.

حضور هشتاد و پنج درصدى در پاى صندوق‌هاى رأى در انتخابات اخیر، نشانه‏اى آشکار است از احساس دلبستگى و غیرت و اهتمامى که این ملت کهن و پرافتخار، به دسترنج سى ساله‏ خود می‌ورزد و امید و آرزوئى که به کمال و اعتلاى آن و زدودن کاستى‏ها و کجى‏ها از آن در دل می‌پروراند.

این همه از رحمت و فضل خداوند حکیم و قدیر است که این بنده‏ بیقدر و ناتوان و همه‏ دل‌هاى متذکر و خاشع، باید آن را قدر بشناسیم و جبهه شکر بر آستان منعم محبوب بسائیم.

رأى قاطع و بى‏سابقه‏ مردم به رئیس‏جمهوری منتخب و محترم، رأى به ویژگى‏هائى است که کارنامه‏ى چهارساله‏ دولت نهم بدان‌ها زینت یافته است و سمت و سوى گرایش‌هاى اکثریتِ بى‏چون و چراى ملت را آشکار میسازد. این، رأى به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامى است؛ رأى به استکبارستیزى و ایستادگى شجاعانه در برابر سلطه‏طلبان بین‏المللى است؛ رأى به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافیگرى است؛ رأى به ساده‏زیستى و نزدیکى با مردم و غمگسارى از ضعیفان و مستضعفان است؛ رأى به کار و تلاشِ بى‏وقفه و خستگى‏ناپذیر است.

این‌ها بخش‌هاى مهمى است از آنچه ملت ایران از منتخبان خود مطالبه میکند و هر گاه کسى را با این سمت و سو بشناسد، به او دل می‌بندد و با بهره‏گیرى از موهبت آزادى که هدیه‏ انقلاب اسلامى به این ملت است، او را بر کرسى مسئولیت و مدیریت می‌نشاند.

اینجانب در آستانه زادروز فرخنده‏ى نجات‏بخش بشریت، ولىّ اعظم خدا و امام صالحان حضرت حجةبن‏الحسن روحى فداه و عجّل اللَّه فرجه، این عید بزرگ را گرامى داشته و انتخاب جناب آقاى دکتر محمود احمدى‏نژاد را در دهمین انتخابات ریاست جمهورى تبریک میگویم و به پیروى از ملت بزرگوار ایران، رأى آنان را تنفیذ و این مرد شجاع و سختکوش و هوشمند را به ریاست جمهورى اسلامى ایران منصوب میکنم. و براى ایشان و همکارانشان توفیق خدمتگزارى به مردم؛ و تلاش در راه اِعلاء کلمه‏ى اسلام؛ و اقدامات بزرگ و ماندگار و شایسته‏ ملت و کشور عزیز؛ و حرکت کوشنده به سوى پیشرفت و عدالت، از خداوند متعال مسئلت میکنم. و بدیهى است که رأى مردم و تنفیذ اینجانب تا هنگامى است که ایشان بر این صراط قویم پایدار باشند.

در پایان با تجلیل و تکریمِ نام و یاد امام بزرگوار و شهیدان عالى‏مقام که ملت ما موفقیت‌هاى بزرگ خود را به آنان مدیون است، علو درجات و شمول رحمت الهى بر ارواح طیبه‏ آنان را از خداوند متعال مسئلت میکنم.

والسلام على عباداللَّه الصالحین‏
سیّد على خامنه‏اى‏

1388.5.12

کد خبر 86932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز