شهردار تهران گفت: فراموشی فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و استفاده ابزاری و احساسی از جنگ برای آینده کشور بسیار خطرناک است.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر لزوم حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و یاد و خاطرات شهدا در مشهد تاکید کرد: جنگ باید همانطور که بود به تصویر کشیده شود و افراد همانطور که خودشان دفاع مقدس را احساس کردند به بیان واقعیت‌های جنگ بپردازند.

به گزارش مهر، شهردار تهران در رابطه با برگزاری مراسم سالگرد شهید بابانظر در گفت‌وگو با ستاد خبری بزرگداشت این شهید در مشهد افزود: بابانظر در بین رزمنده‌ها به اخلاص مشهور بود و کسانی که با او زندگی کردند می‌دانند که او به غیرخدا به چیزی فکر نمی‌کرد و در راه خدا از خودش و زندگی‌اش هم گذشته بود.

فرمانده سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: من در صحنه‌های زیادی همراه بابانظر بودم و نظیر او را در شجاعت بین رزمنده‌ها ندیدم و فقط قبلا چنین شجاعتی را از شهید علیمردانی که اتفاقا او هم از دوستان نزدیک بابا نظر بود دیده بودم.

قالیباف افزود: این شهید بزرگوار سمبل کسانی است که با فرهنگ امام و انقلاب رشد کردند و در دوران دفاع مقدس اوج گرفتند.

وی اظهار داشت: بابانظر به درک عمیقی از اسلام و انقلاب و امام رسیده بود و در راه آرمان‌های انقلاب خالصانه فداکاری می‌کرد و هیچ حقی هم برای خود قائل نبود.

شهردار تهران افزود: بابا نظر آنقدر شجاع و نترس بود و مرگ را به سخره می‌گرفت که بقیه رزمنده‌ها به حال و روحیه او غبطه می‌خوردند.

کد خبر 86604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز