مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسول نظارت، کنترل و مبارزه با جانوران موذی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل گفت:

در طرح ناحیه‌ای مبارزه با موش، 15 هزار لاشه موش جمع‌آوری شد.

به گزارش ایسنا، اردوان پورمحمدی اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده و استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در این خصوص، پیش‌بینی به دست آمدن این تعداد لاشه را داشتیم.
وی با بیان این که در این طرح چهار تا پنج هزار تله نیز به شهروندان تحویل شد، افزود: بیش از 500 لاشه موش نیز از طریق مبارزه مکانیکی و تله‌های چسبی جمع‌آوری شد.

پورمحمدی ادامه داد: آمار به دست آمده از لاشه‌ها تا هفته دوم مرداد ماه نیز متغیر خواهد بود و دلیل آن خوردن طعمه‌های شیمیایی یا گیرافتادن در تله‌های خانگی در روزهای آخر طرح است.

مدیراجرایی طرح مبارزه با موش با اشاره به این که بافت محیطی و طبیعی مناطق در میزان جمعیت موش‌ها بسیار موثر است، یادآورشد: در این طرح، بیشترین لاشه‌ها از مناطق 12، 15، 16، 18، 19 و 20 جمع‌آوری شد که البته منطقه 18 تقریبا در صدر قرار گرفت، همچنین کمترین لاشه‌ها از مناطق پنج، هشت، 13، 21 و 22 به دست آمده است که بافت محیطی و طبیعی این مناطق نیز در این مساله تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در طرح مبارزه با موش که ماه گذشته و بدون اطلاع‌رسانی به شهروندان و طبق فعالیت روتین انجام شد، 13 هزار لاشه جمع‌آوری شد.

پورمحمدی آموزش شهروندی را از مهم‌ترین نکات در طرح مبارزه با موش دانست و خاطرنشان کرد: آموزش به شهروندان و استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در زمان اجرای طرح‌های گسترده، موجب بروز رفتار پیشگیرانه در شهروندان شده که در طول زمان تاثیر خود را در کاهش جمعیت این جانواران نشان خواهد داد.

مدیراجرایی طرح مبارزه با موش افزود: در این طرح که با همکاری نواحی انجام شد، مباحث آموزشی با حضور کارشناسان در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ برای کودکان و نوجوانان برپا شد همچنین با همکاری شورایاران محلات، نکات آموزشی به شهروندان ارائه شد.

کد خبر 86239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز