گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران از تصمیم‌گیری برای احداث بزرگ‌ترین مرکز قرآنی در تهران و در جریان دومین جلسه شورای‌عالی قرآن شهر تهران که براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با مسئولیت شهردار تهران برگزار می‌شود، خبر داد.

محمدهادی ایازی، با بیان این مطلب گفت: این مرکز در 2 بخش اصلی موزه قرآن و فضاهای جانبی و در فضایی با زیربنای 60 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در موزه قرآن آثار منحصر به فردی که در طول تاریخ اسلام توسط مسلمانان مشهور گردآوری شده است به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این موزه به روال معمول موزه‌های دیگر اداره نمی‌شود بلکه در مراحل هفت‌گانه‌ای که براساس تفسیر حضرت امام(ره) از قرآن ایجاد خواهد شد، بیننده را به تعمق و پژوهش هدایت می‌کند.

ایازی گفت: تالارهای قرآن، نشانه‌ها، آثار ملهم، فضای مجازی، نجوم، روایت و تصاویر سه بعدی، تالارهای این مجموعه هستند که براساس تفاسیر عرفانی از 7 بطن قرآن با عناوین تالار ماهوت، لاهوت، جبروت، ملکوت، معنی، صورت و جسم معرفی می‌شوند.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از احداث کتابخانه تخصصی، مرکز آموزش و انتشارات در این موزه خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این مجموعه‌ها، در بخش فضاهای جانبی، پژوهشگاه، مرکز آفرینش‌های هنری و خلاقیت‌های علمی بر مبنای فرهنگ قرآنی و مرکز همایش‌های قرآنی در این فضا احداث خواهد شد.

کد خبر 85630

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز