مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین : مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فقر زدایی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی گفت: زنان سرپرست خانوار در آینده‌ای نزدیک تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

عبدالله عمادی درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار زن سرپرست خانوار در کشور داریم که طبق آمار سال 86، از این تعداد 833 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 147 هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه این افراد به علت نیازمندی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرند، افزود: تعداد دیگری که هنوز تحت پوشش قرار نگرفتند نیز در نوبت سازمان‌های حمایتی هستند و در صورتی که بودجه و اعتباری در این خصوص تخصیص داده شود، مابقی این افراد نیز تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار می‌گیرند.

عمادی تصریح کرد: اعتیاد یکی از عوامل مهم فقر در کشور است؛ به طوری که مسبب نیمی از طلاق‌ها، اعتیاد است و خشکسالی‌های اخیر در سال‌های گذشته نیز از عوامل ایجاد فقر در کشور بوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقر زدایی وزارت رفاه با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که موجب می‌شود زنان سرپرست از چرخه فقر خارج شوند، توانمند سازی خانواده‌هاست و اضافه کرد: در سال‌های اخیر سازمان‌های حمایتی می‌کوشند تا با توانمندسازی خانواده‌ها این مشکل را برطرف کنند.

عمادی اظهار داشت: از اقدامات مهم وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در خصوص زنان سرپرست خانواده، انتقال نظام‌های حمایتی به نظام بیمه‌ای بوده است و در چند سال گذشته این امر در خصوص زنان سرپرست خانوار روستایی انجام شده است ضمن اینکه وزارت رفاه تمامی حق بیمه این خانواده ها را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در آینده نیز پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست در کشور از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت رفاه خواهد بود، تصریح کرد: بحث اشتغال نیز یکی از اهداف وزارت رفاه در سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است که برای زنان سرپرست خانواده شغل پایدار ایجاد شود.

کد خبر 85500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز