چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

جوادنصرتی: یافته‌های یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گیاهخواران در معرض ابتلا به موارد کمتری از سرطان‌های خاص قرار دارند

اما در مورد دیگر سرطان‌ها وضع به این صورت نیست.

به گزارش بی‌بی‌سی، در تحقیقی که در این باره انجام شده مشخص شده که از 60 هزار نفری که رژیم غذایی گیاهی دارند و بررسی شده‌اند، موارد ابتلا به سرطان‌هایی مانند خون و معده بسیار کم بوده است، اما در همین افراد مشاهده شده که رژیم غذایی گیاهی آنان هیچ ارتباطی با سرطان روده ندارد.

این تحقیق علمی توسط دانشمندان انگلیسی و نیوزلندی انجام شده و در آن حدود 61 هزار و 566 زن و مرد انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در نتیجه‌ای که این دانشمندان به آنها رسیده‌اند می‌توان به این مورد اشاره کرد: به‌صورت کلی از هر 100 نفر 33 نفر به سرطان مبتلا خواهند شد که این میزان در افرادی که گیاهخواری می‌کنند 29 نفر در 100 نفراست.

دانشمندان همچنین با انجام این آزمایش به نتایج جالب توجه دیگری رسیدند؛ در مورد ابتلا به تومورهای بدخیم سلول‌های مغز استخوان، افرادی که گیاهخواری می‌کنند 75 درصد کمتر از افرادی که گوشت مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به این بیماری هستند. دانشمندان نمی‌دانند دلیل این تفاوت بسیار زیاد چیست اما حدس می‌زنند وجود برخی پروتئین‌های خاص در گیاهان دلیل آن باشد.

آزمایش خون برای تشخیص موفق بودن روش‌های بارداری مصنوعی

دانشمندان می‌گویند با استفاده از یک آزمایش خون ساده می‌توان تشخیص داد که آیا درمان‌های نازایی در زنان به نتیجه خواهد رسید یا نه.یک تیم از دانشمندان ایرلندی که در این باره تحقیق کرده، می‌گویند که آنها به نشانه‌هایی در خون زنان دست یافته‌اند که با موفقیت یا عدم‌موفقیت عمل آی‌وی‌اف در زنان ارتباط مستقیم دارد.

با این حال این آزمایش‌ها باید روی تعداد زیاد دیگری از بیماران هم انجام شود. در این آزمایش دکتر کثی آلن از بیمارستان روتوندا در دوبلین می‌گوید: محققان وضعیت ژن‌ها پیش، هنگام و پس از بارداری را تحت نظر داشتند.

در آزمایش‌‌های خون مشخص شد این ژن‌ها که مسئول کنترل بزرگ‌شدن رگ‌های خونی هستند در زنانی که مورد عمل آی‌وی‌اف قرار می‌گیرند به کلی متفاوت عمل می‌کنند. این ژن‌ها در نهایت با این کار خود محیط مناسب رشد جنین را تشکیل می‌دهند.

در میان 5 زنی که با آی‌وی‌اف باردار شدند و 3 زنی که این روش در آنها جواب نداد، دانشمندان متوجه شدند 200 مورد ژنی که تحت کنترل داشتند در مواردی که بارداری حاصل نشد به‌گونه‌ای مشخصا متفاوت رفتار می‌کردند.

حالا دانشمندان می‌گویند با استفاده از این رفتار متفاوت ژن‌ها در بیمارانی که از آی‌وی‌اف برای بارداری استفاده می‌کنند می‌توان موفقیت‌آمیز بودن یا ناموفق‌بودن عمل را تنها با یک آزمایش خون مشخص کرد.

کد خبر 84681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز