همشهری آنلاین: سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجوز فعالیت دومین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در سهام در مقیاس بزرگ را صادر کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: صندوق سرمایه‌گذاری "امین گلوبال" با جذب بیش از 100 میلیارد ریال در پذیره‌نویسی اولیه خود موفق به دریافت مجوز فعالیت سازمان بورس شد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، قاسم محسنی خاطر نشان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری امین گلوبال در مدت پذیره نویسی اولیه خود موفق به جذب 2.5 میلیارد تومان سرمایه‌خارجی شده است.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از لحاظ کسب بازدهی، افزایش تعداد و ارزش، جذب مخاطب، فعالیت در بازار اوراق بهادار را قابل قبول دانست و گفت: امیدواریم در سال 88 شاهد رشد و توسعه بیشتر این صندوق‌ها در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه چند تقاضا برای تاسیس صندوق زمین و ساختمان به بورس اوراق بهادار تهران ارسال شده است، افزود : تاکنون موافقت اصولی دو پروژه صادر شده که یک مورد به اعطای مجوز تاسیس انجامیده است و سایر تقاضاها نیز در دست بررسی است که در صورت تکمیل مدارک، مجوز آن‌ها صادر خواهد شد.

سازمان بورس اردبیهشت ماه 88 مجوز نخستین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با نام "چشمه" را در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی تامین مالی مسکن صادر کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در مورد زمان راه‌اندازی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان در بازار سرمایه گفت: مقررات سبدگردان‌ها برای تصویب در اختیار هیات‌مدیره سازمان بورس است که در صورت تصویب، سبدگردان‌ها از امسال فعالیت خود را در بازار آغاز خواهند کرد.

محسنی ادامه داد: مقررات شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری نیز درحال تدوین است که امیدواریم مقررات آن هرچه سریع‌تر نهایی شود.

وی درباره تاسیس صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه اظهار داشت: مراحل مطالعاتی این صندوق‌ها با الگوبرداری از برخی کشورها آغاز شده است تا مقررات آن در سازمان بورس تدوین شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این مجوز تاسیس و فعالیت 17 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام (16 صندوق در اندازه کوچک و یک صندوق در مقیاس بزرگ) و یک صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را صادر کرده است.

کد خبر 84639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز