مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: ماشین تحریر بریل با هدف برطرف کردن نیاز نابینایان به این دستگاه در شرکت صنایع آموزشی ایران، وابسته به آموزش و پرورش ساخته شد.

به گزارش همشهری، بهروز کهزادی، مدیرعامل صنایع آموزشی ایران با اعلام این مطلب گفت: عملیات ساخت قطعات و مونتاژ دستگاه بعد از تحقیقات کامل  روی مدل‌های مختلف و مشاوره با کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی کشور در اوایل سال 77 به اجرا گذاشته شد و درحال حاضر این محصول با کیفیت مطلوبی تولید می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد مکانیکی این دستگاه اظهار داشت: براساس تحقیقات انجام شده این نوع دستگاه از مطلوب‌ترین ماشین‌های تحریر بریل است.

به گفته وی، درحال حاضر شرکت صنایع آموزشی ایران تنها تولید کننده این محصول در منطقه خاورمیانه است که محصولات خود را به کشورهای لبنان، عربستان، افغانستان، به طور مستقیم و به کشورهای عربی و آفریقایی به طور غیرمستقیم صادر می‌کند.

کهزادی با اشاره به تفاوت اندک دستگاه بریل ایرانی با نمونه آمریکایی آن گفت: مزیت اصلی وعمده محصول ایرانی ارائه گارانتی دو ساله بدون هیچ گونه قید و شرط و ارائه 10 سال خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی حداکثر طی 48 ساعت و بهای حدود یک سوم آن نسبت به مشابه خارجی است.

کهزادی در پایان گفت: در حال حاضر بخش طراحی این شرکت درحال بررسی و تحقیق درباره ساخت دستگاه بریل برقی است.

کد خبر 8425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز