همشهری آنلاین: رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات ایران در جلسه‌ای که با حضور ده‌ها نفر از سرمایه‌گذاران و تجار و بازرگانان ایرانی مقیم انگلیس و برخی سرمایه‌داران خارجی در لندن برگزار شد، از آنان برای خرید سهام بانک صادرات ایران دعوت کرد.

حمید برهانی به شرکت‌کنندگان در این جلسه اعلام کرد که در راستای تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران برای خصوصی‌سازی اکثر بانک‌ها و موسسات دولتی، بانک صادرات ایران آماده واگذاری به بخش خصوصی شده است و سرمایه‌گذاران مقیم خارج می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مورد ضرورت اجرای این اصل گفت: دولت ایران در حال حاضر در حال اجرای این سیاست‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور است و بانک‌های دولتی نیز از جمله موسساتی هستند که با اجرای این اصل باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: علت اینکه ما در برخی کشورهای خارجی اقدام به معرفی امکانات و قابلیت‌های بانک صادرات به سرمایه‌گذاران کرده‌ایم این است که اولا بانک صادرات یک بانک بین‌المللی است که در کشورهای مختلف جهان شعبه دارد و فعال است و ثانیا ما تقاضاهایی را از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج و برخی سرمایه‌گذاران خارجی دریافت کرده‌ایم که علاقه‌مندی خود را برای آشنایی با این بانک و مشارکت احتمالی در خرید سهام آن اعلام نموده‌اند.

برهانی اظهارداشت: ما قصد داریم بزودی سهام بانک را در بورس و بازارهای سهام عرضه کنیم و لذا ضرورت دارد سرمایه‌گذاران علاقه مند و خریداران بالقوه بانک با وضعیت آن آشنا شوند.

وی با اشاره به آغاز موفقیت آمیز خصوصی‌سازی دو بانک ملت و تجارت گفت: 80 درصد از سهام بانک صادرات ایران برای عرضه در بورس اوراق بهادار تهران آمده شده است و ما انتظار داریم که سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج و سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید این سهام اقدام کنند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: ما علاوه بر لندن در هفته جاری جلسه مشابهی نیز با حدود 200 تن از تجار و سرمایه‌گذاران مقیم امارات در دوبی داشتیم و امکانات و شرایط بانک صادرات را برای خصوصی‌سازی به آنان نیز معرفی کردیم.

وی سپس ضمن به نمایش گذاشتن جداول و نمودارهای مختلف به تشریح تاریخچه، میزان دارایی‌ها، وضعیت نیروی انسانی، مزیت‌های بالفعل و بالقوه بانک صادرات ایران و همچنین نقاط قوت و ضعف آن پرداخت.

وی گفت: بانک صادرات ایران با بیش از 57 سال سابقه فعالیت و دارا بودن شعبات مختلف در داخل و خارج کشور دارای امکانات بسیار خوبی است که در صورت خصوصی شدن قطعا کارایی آن افزایش خواهد یافت.

برهانی اظهارداشت: بانک صادرات ایران سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های مدرن و الکترونیکی بانکی انجام داده و در حال حاضر انواع خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

وی افزود: بانک صادرات ایران نیز همچون دیگر بانک‌ها و موسسات دولتی در حال حاضر دارای ضعف‌هایی نیز هست که تعداد زیاد شعبات و کارکنان از جمله آنها است که قطعا این مشکل در صورت خصوصی شدن می‌تواند به عنوان یک فرصت نیز تلقی شود. به عنوان مثال با توجه به اینکه اکثر شعب ما ملکی است می‌توان با خصوصی شدن آنها را فروخت و به سرمایه تبدیل کرد. چرا که با توجه به پیشرفت فناوری دیگر ما نیاز به 3 هزار شعبه بانک نداریم و بسیاری از خدمات بانکی از راه دور و با اینترنت و تلفن قابل ارائه هستند.

وی اظهارداشت: به رغم این مشکلات و همچنین بحران مالی جهانی و تحمیل تحریم‌های سیاسی علیه فعالیت برخی شعب ما در خارج از کشور، بانک صادرات ایران همچنان سودآور است.

در پایان این نشست مدیرعامل بانک صادرات ایران به سوالات برخی از حاضران در مورد روند خصوصی‌سازی بانک صادرات ایران پاسخ داد.

کد خبر 82907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز