همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در زمانی که بسیاری در دنیا دین را افیون ملت‌ها می‌خواندند

و حتی در کشورهای اسلامی، مجامع روشنفکری و بخشی از محیط‌های دینی این صدا برمی‌آمد که دین امری شخصی است نه اجتماعی، امام خمینی (ره) این مرد الهی با تکیه برخدا پابه میدان گذاشت و ثابت کرد دین می‌تواند همه نیازهای مادی و معنوی مردم را پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمد باقر قالیباف چهارشنبه 6 خرداد با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان با بیان این مطب و ضمن تسلیت ایام فاطمیه و توام شدن آن با سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت بانوی بزرگوار ایشان با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم و به ویژه کارکنان شهرداری از اعماق وجود به امام عشق می ورزند چرا که همگی باور داریم تمام هویت مادی و معنوی ما مدیون امام و شهداست.

وی افزود: استقلال کشور، عزت میهن، احیای اسلام و آزادی و نعمتی که از آن برخورداریم و توفیق زندگی در سایه اسلام، حکومت اسلامی ونظام ولایی به برکت بزرگ مرد تاریخ و این زمان، حضرت امام خمینی (ره) است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه امام خمینی (ره) در آن زمان پرچم ولایت را به اهتزاز درآورد و ما امروز توفیق داریم که در زیر این پرچم حرکت کنیم یادآور شد: اگر ما شبانه روز شکر نعمات الهی را بگذاریم، شکر این نعمت که هم عصر امام خمینی (ره) بودیم را نمی توانیم به جا آوریم.

وی با اشاره به اینکه اگر همه مصمم هستیم که راه امام، راه شهدا، آرمان های آنها، خواسته‌های مردم و فرامین و خواسته‌های مقام معظم رهبری را به تحقق برسانیم به ویژه جمعی که اکنون اینجا حاضر هستیم و برای بیعت با امام و تبعیت از رهبری آمده‌ایم تصریح کرد: همه ما باید پیمان ببندیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم و به گونه ای عمل کنیم که دوستان و مخالفان انقلاب اعتراف کنند که به برکت امام، نسل انقلاب، فرهنگ انقلاب و حضور دین در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، سازمان‌های کارآمد       می‌توانند نیازهای امروز جامعه را مدیریت کنند.

قالیباف افزود : همانگونه که ما مسولان شهرداری مسئول هستیم شهر تهران را به درستی اداره کرده و آرمان های امام و شهدا را در جامعه به عینیت برسانیم، امروز جمع شده‌ایم تا کارآمدی دین در اداره جامعه را در عرصه های مدیریتی به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

کد خبر 82336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز