پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

ندا انتظامی: کیومرث پوراحمد، امسال مشغول ساخت مجموعه ای با عنوان «پرانتزباز» ‌است.

نام پور احمد برای نوجوان‌هایی که امروز دوران جوانی و یا میانسالی را تجربه می‌کنند، یادآور مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» است. او به دنیای نوجوانان علاقه زیادی دارد. اگر به فهرست فیلم‌هایی که ساخته است توجه کنید، متوجه این علاقه خواهید شد. فیلم‌های «خواهران غریب»، «به خاطر هانیه»، «شکار خاموش»، «لنگرگاه» و ... نشان از علاقه او به این دنیا دارد.

این کارگردان به همراهی داریوش بابائیان، در مقام تهیه کننده، مشغول ساخت این مجموعه تلویزیونی هستند. فیلم‌نامه این کار را کیومرث پوراحمد و اصغر عبداللهی نوشته‌اند. بابائیان می‌گوید: « طرح اولیه فیلم نامه مال پوراحمد است. اما یک یا دوقصه را عبداللهی بازنویسی کرده است و یک یا دوتا از قصه‌ها را خودش نوشته ، و بقیه را کیومرث پوراحمد  نوشته است.»

اکبر عبدی در نمایی از مجموعه / عکاس: بهرنگ دزفولی زاده

داستان در باره ساختمانی قدیمی و متروکه است که زمانی مسافرخانه  بوده و امروز درگوشه ای به حال خود رها شده است. آقایی به نام گلشهر با  بازسازی این هتل، آن را  به یک  مهمان‌خانه مجلل تبدیل می‌کند و...

همان طور که از موضوع داستان پیداست، این مهمان خانه قرار است  به مکانی تبدیل شود که آدم‌های مختلف به آنجا بیایند و ما هم داستان این آدم‌ها را ببینیم. اسم پرانتز باز هم از اینجا ناشی می‌شود. بابائیان دراین باره  می‌گوید: « داستان در هر قسمت باز می‌شود و در همان قسمت هم تمام می‌شود. به همین دلیل کارگردان ترجیح داد که برای مجموعه، اسم کلی پرانتز باز را انتخاب کند، اما هر قسمت یک نام مستقل دارد.»

قبل از این قرار بود که این مجموعه برای مرکز سیما فیلم تهیه شود که بنا به دلیل هایی این امر میسر نشد. اما با توجه به سابقه بابائیان و پوراحمد و تجربه ساخت پنج تله فیلم برای شبکه تهران، این شبکه تهیه این مجموعه را برعهده گرفت.

تاکنون رضا کیانیان ، مرضیه برومند، اکبر عبدی، مهرانه مهین ترابی، مجید سعیدی، ابراهیم آبادی، بهرام شاه‌محمدلو، معصومه میرحسینی، طناز طباطبایی، امیررضا وزیری، فرزین محدث، امیر غفارمنش، مهدی احمدی، رزیتا حفیظ، عطیه غبیشاوی، آزاده مهدی‌زاده ، محمدرضا ترابی و مالک سراج، جلوی دوربین پوراحمد رفتند و به زودی بازیگران جدیدی نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد. بابائیان می‌گوید: «این کار چهار بازیگر ثابت دارد. امیررضا وزیری، طناز طباطبایی، فرزین محدث و امیرغفارمنش در تمام قسمت ها حضور دارند. به دلیل این که در هر داستان یک مسافر وارد مهمانخانه می شود و یک مسافر یک داستان را روایت می‌کند ، ما از بازیگران زیادی در کار استفاده کردیم.»

داریوش بابائیان و کیومرث پوراحمد در پشت صحنه مجموعه

او معتقد است که انتخاب بازیگران برای این کار دشوار بوده است: «ما به تعداد زیادی بازیگر نیاز داشتیم. این قصه‌ها براساس مشخصاتی نوشته شده بود. به عبارت دیگر برخی از نقش‌ها برای هنرپیشه‌های خاصی نوشته شده بود که خودشان هم این نقش را بازی کردند.»

به گفته این تهیه کننده، نقشی برای مهدی باقر بیگی که در نوجوانی بازیگر نقش مجید بوده، نوشته شده است که به زودی قسمت‌های بازی او شروع می شود. همچنین چند داستان به دنیای نوجوان‌ها برمی‌گردد که تصویربرداری آن هنوز شروع نشده است.
هتل، یک لوکیشن ‌(محل تصویربرداری) ثابت است که در میدان قزوین قرار دارد. این هتل در حقیقت خانه‌ای بزرگ بوده است که گروه تصویربرداری آن را به شکل هتل در آورده‌اند. بقیه محل‌های تصویربرداری در تهران قرار دارد.

تصویربرداری پرانتز باز که از 20 بهمن سال گذشته آغاز شده ، احتمالاً تا 20 خرداد به پایان می‌رسد و احتمالاً  در تابستان از شبکه تهران پخش شود.

کد خبر 81675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز