شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل گذرنامه پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی گفت 60 درصد سفرهای خارجی ایرانیان زیارتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمود صادقی روز شنبه 26 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از صدور دو میلیون و 260 هزار جلد گذرنامه در سال گذشته خبرداد و افزود: در مقایسه با سال 86 که دومیلیون و 50 هزار فقره گذرنامه صادر شده بود، صدور گذرنامه 10درصد رشد داشته است.

به گفته وی، از میان متقاضیان دریافت گذرنامه در سال گذشته، 60 درصد آنان مقصد سفر خود را کشورهای زیارتی مانند عربستان، سوریه و عراق اعلام کردند.

مدیرکل گذرنامه ناجا خاطرنشان کرد: از میان گذرنامه های صادر شده، 725 هزار گذرنامه مجدداَ صادر شده است.

به گفته سرهنگ صادقی، در دو ماهه ابتدای امسال 414 هزار جلد گذرنامه صادر شده که نسبت به دو ماهه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صدور هشت هزار گذرنامه الکترونیکی به صورت آزمایشی برای افراد کثیر السفر، اظهارداشت: امیدواریم در سال 88 با خرید تجهیزات لازم برای تولید و تشخیص گذرنامه‌های الکترونیک تا انتهای سال جاری این گذرنامه‌ها جایگزین گذرنامه‌های فعلی شوند.

به گفته مدیرکل گذرنامه ناجا،‌ در حال حاضر فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، شیراز، مشهد و اصفهان به دستگاه‌های تشخیص گذرنامه‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: بودجه مورد نیاز برای گذرنامه های الکترونیکی، حدود 22 میلیارد تومان است که در بودجه سال جاری دولت پیش‌بینی شده است.

وی به افرادی که گذرنامه‌هایشان مفقود شده است،‌ توصیه کرد: در اولین فرصت به مدیریت گذرنامه استان مراجعه و فقدان گذرنامه را اعلام کنند.

مدیرکل گذرنامه ناجا، پروسه صدور مجدد گذرنامه های مفقود شده را 6 ماه اعلام کرد و گفت این مدت زمان به دلیل آن است که چنانچه در پروسه رسیدگی گذرنامه فرد پیدا شد نسبت به صدور مجدد اقدام نشود.

سرهنگ صادقی افزود: افرادی که گذرنامه مفقود شده را پیدا کنند لازم است که به مراکز صدور گذرنامه مراجعه و نسبت به اعلام آن اقدام نمایند تا در مواقع خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه افراد متقاضی تشرف به حج تمتع باید حتما دارای گذرنامه انفرادی و اعتبار شش ماهه داشته باشند، اعلام کرد: متقاضیان تشرف به حج تمتع امسال با توجه به این نکات در زمانی که فرصت کافی دارند، برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

سرهنگ صادقی تاکید کرد: کلیه افراد جهت اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن باید با در دست داشتن گذرنامه خود به مدیریت گذرنامه استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل گذرنامه ناجا از انهدام یک باند جعل گذرنامه در استان تهران در سال گذشته خبر داد و گفت: با همکاری اداره گذرنامه و پلیس آگاهی استان تهران یک باند جعل گذرنامه در شهر کرج شناسایی و پنج متهم دستگیر و 28 جلد گذرنامه جعلی کشف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 10 میلیون گذرنامه معتبر در کشور جود دارد، مدت زمان لازم برای صدور گذرنامه را شش تا هفت روز کاری اعلام کرد.

کد خبر 81481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز