همشهری آنلاین: ارزش ریالی سرمایه وارد شده توسط سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران تا پایان سال 87 از مرز 919 میلیارد ریال گذشت.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، ایوب باقرتبار- مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوارق بهادار با اعلام این خبر، توضیح داد: معاملات سرمایه‌گذاران خارجی از سال 1384 در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شده است و از آن هنگام تا پایان سال 87، 951 میلیارد و 258 میلیون ریال در این بورس معامله کرده‌اند.[مفاهیم: کارگزار بورس]

وی ارزش کل معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران در سال 87 را 324 میلیارد و 694 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان داد و ستد، با توجه به بحران مالی جهانی حائز اهمیت است.

باقرتبار با اشاره به اینکه تاکنون 10 کد معاملاتی برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خارجی صادر شده است، گفت: یک کد معاملاتی جدید در آذرماه سال 87 برای یک سرمایه‌گذار خارجی با سقف سرمایه‌گذاری 45 میلیون دلار صادر شد که این سرمایه‌گذار تا پایان سال گذشته یک میلیون و 500 هزار یورو جهت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران وارد کشور کرد.

باقرتبار به تغییر آیین‌نامه اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی در بورس اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تصویب و رفع برخی از محدودیت‌ها، حجم معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در بورس افزایش یابد.

کد خبر 81447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز