مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: شهردار استانبول در نخستین سفر خود به ایران در شهرداری تهران حاضر شد و با محمد باقر قالیباف دیدار کرد.

قدیر تویباش را در این سفر 3 روزه یک هیات 10 نفره از معاونانش همراهی می‌کند.
به گفته شهردار استانبول در همه کشورهای متمدن و پیشرفته دنیا شهرداری‌ها به‌عنوان حکومت‌های محلی نقش بسزایی در توسعه کشورهای‌شان داشته‌اند.

به اعتقاد شهردار استانبول همچنین ارتباط نزدیک، تبادل نظر، دوستی و برادری میان شهرداران شهرهای بزرگ دنیا به‌عنوان نهادهای مردمی نه دولتی می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود روابط کشورها داشته باشد.

قالیباف، شهردار تهران نیز ضمن تبریک بابت پیروزی مسلمانان در انتخابات شهرداری‌ها که نشان‌دهنده عملکرد خوب آنان در اداره شهرها بوده، گفت: استانبول با قرار گرفتن میان 2 قاره آسیا و اروپا از فرهنگ هر دوقاره برخوردار است اما از آنجا که استانبول شهری اسلامی و از نظر جمعیت همطراز با تهران است، بسیاری از موضوعات این شهر شبیه به شهر تهران است.به گفته وی به همین دلیل این دو شهر می‌توانند در حوزه انتقال تجربیات، روابط نزدیک‌تری با هم داشته باشند.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که این سفر سرفصل جدیدی در زمینه همکاری‌های دو طرف، تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری‌ها و حل مشکلات و چالش‌های 2 کلانشهر تهران و استانبول و افزایش سطح رفاه حال شهروندان‌شان باشد.

قالیباف خواستار تعمیق روابط بین شهرداری‌های تهران و استانبول شد و با اشاره به نقش حکومت‌های محلی بیان داشت: شهرداری‌ها به‌عنوان دولت‌ها و حکومت‌های محلی می‌توانند تاثیرگذاری زیادی حتی در روابط بین‌المللی داشته باشند.

به گزارش همشهری، شهردار استانبول در مدت کوتاه اقامت خود در تهران از برخی پروژه‌های مهم پایتخت نظیر تونل توحید، برج میلاد و مرکز کنترل ترافیک شهرداری بازدید خواهد کرد.

سفر به اصفهان و همچنین مذاکره با مقامات تجاری و اقتصادی شهر تهران از دیگر برنامه‌های شهردار استانبول خواهد بود.

شهردار استانبول با بیان اینکه امیدوارم ارتباطات شهرداران این دو کلانشهر تداوم یابد، گفت: بعد از بازگشت من به ترکیه هیأتی فنی از شهرداری استانبول وارد تهران خواهد شد و با هیأت فنی شهرداری تهران بحث‌ها و تبادل نظر را ادامه خواهد داد.

تویباش در پایان تأکید کرد: بر این باورم که همکاری ما با شهرداری تهران سود بیشتر برای شهروندان این دو شهر خواهد داشت. قالیباف و تویباش همچنین در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه گل و گیاه شرکت کردند

کد خبر 81152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز