جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

ترجمه کیکاووس زیاری: «هیو جکمن» در مجموعه فیلم ابرقهرمانانه و کمیک استریپی «مردان ایکس»، نقش «لاگن» را بازی می‌کند.

او هم مثل هر ابر قهرمان دیگری، دارای دو شخصیت متفاوت است . زمانی که قرار است او با دشمنان خود مبارزه کند، به مرد گرگ‌نما  تبدیل می‌شود که از قدرت‌ زیادی برخوردار است. او در قسمت چهارم این مجموعه  دوباره در همین نقش ظاهر شده است. در قصه قسمت جدید، لاگن (مرد گرگ‌نما) دوباره با دوستان و همکاران  خود همراه می‌شود تا در یک گروه ویژه با شخصیت‌های منفی قصه مبارزه کنند. شخصیت‌های منفی فیلم گروهی از موجودهای عجیب و غریبی هستند که می‌خواهند مشکلاتی برای کره زمین ایجاد کنند. جکمن در یک گفت‌وگوی اینترنتی در باره فیلم تازه‌اش صحبت کرده است:

  • از این که دوباره به این نقش برگشته‌اید، خوشحال هستید؟

این مجموعه فیلم و نقش خودم را خیلی دوست دارم. مردان ایکس فیلم پرتحرکی است که شخصیت‌های متنوعی دارد. این شخصیت‌ها به شکل‌های جالبی پرورش داده شده‌اند و سازندگان قصه کمیک استریپی مردان ایکس، هنگام خلق آنها از خودشان ابتکار و خلاقیت زیادی نشان داده‌اند. همه کسانی که در این مجموعه کار می‌کنند، در حال حاضر به صورت دوستانی صمیمی در آمده‌اند.

هر بار که برای تولید قسمت جدیدی از فیلم  دور هم جمع می‌شویم، مثل اعضای یک خانواده هستیم که بعد از مدت‌ها داریم  با یکدیگر دیدار می‌کنیم.

  • در باره شخصیت مرد گرگ‌نما چه فکر می‌کنید؟

او هم یکی از آن ابر قهرمان‌های محبوب بچه‌هاست که توانایی‌های خاص خودش را دارد. البته مثل بقیه، نقاب به چهره‌اش نمی‌زند و لباس مخصوصی ندارد. او یکی از معدود
شخصیت‌های قصه‌های کمیک استریپی است که وقتی از یک آدم معمولی تبدیل به شخصیتی ویژه می‌شود، ظاهرش تغییر چندانی نمی‌کند. این یکی از دلیل هایی است که لاگن( مرد گرگ‌نما) را دوست دارم.  او یک ابر قهرمان آشکار است.

  • بازی در نقش شخصیتی که خصلت و خوی گرگ‌ها را دارد، سخت نیست؟

خیر، این خصلت که از آن صحبت می‌کنید، بیشتر یک حس درونی است و از این جهت به آن اشاره می‌شود که بیننده احساس کند این آدم توانایی‌هایی فراتر از توانایی‌های انسانی دارد. منظور این است که گفته شود، او می‌تواند کارهایی بکند که یک آدم معمولی نمی‌تواند انجام دهد. ولی خب، بازی در این نقش آمادگی بدنی بالایی می‌خواهد. لاگن در بیشتر
صحنه های فیلم در حال جست‌وخیز است و دارد کارهای پرتحرک (اکشن) انجام می‌دهد. برای بازی در چنین نقشی، باید همیشه حاضر و آماده و چالاک بود. خوشبختانه چون ورزش می‌کنم،  این آمادگی بدنی را دارم. ولی تصدیق می‌کنم که بعضی وقت‌ها خسته می‌شوم و کم می‌آورم. شخصیت لاگن خیلی تر و فرزتر از خود من است!

  • در قصه فیلم ابر قهرمان‌های زیادی وجود دارند که با هم خط اصلی قصه را به جلو می‌برند. از این نظر نگران آن نیستید که برخلاف دیگر فیلم‌های کمیک استریپی، تنها شخصیت محوری و مرکزی فیلم نیستید؟

هر فیلمی حال و هوای خاص خودش را دارد. قرارنیست مردان ایکس یک «بتمن» یا «سوپرمن» دیگر باشد. این فیلم، قصه خودش را تعریف می‌کند و شخصیت‌ها و ماجراجویی‌های مربوط به خودش را دارد. فکر می‌کنم یکی از دلیل های موفقیت مردان ایکس  در همین تفاوت آن با بقیه قصه‌ها و فیلم‌های کمیک استریپی است. طبیعت قصه و ماجراجویی‌های مردان ایکس طوری است که تعدادی شخصیت متنوع و رنگارنگ  داشته باشد. می‌دانید که اصل قصه در یک مدرسه ویژه مربوط به نوجوان اصلی فیلم اتفاق می‌افتد. همین مسئله باعث می‌شود تا در کنار لاگن (مرد گرگ‌نما) ما شاهد حضور انواع و اقسام ابر قهرمان‌های جوان و نوجوان باشیم.

  • قسمت پنجم فیلم هم تولید می‌شود؟

هنوز که سازندگان فیلم در این باره صحبتی نکرده‌اند، ولی همه ما مطمئن هستیم که چنین اتفاقی می‌افتد. معمولاً بین قسمت‌های مختلف فیلم،  فاصله‌ای سه ساله هست.  به‌همین دلیل فکر می‌کنم برای دیدن قسمت پنجم فیلم باید تا سال 2012 صبر کنیم.

کد خبر 80665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز