مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه430 کیلومتر خط مترو در تهران لازم است، گفت:

خط یک مترو تهران طی هفته‌های آینده به ایستگاه قلهک (یخچال) می‌رسد. جعفر ربیعی، در همایش نیم‌روزه دست‌اندرکاران حمل‌ونقل شهری افزود: خط 2 متروی تهران به سمت شرق گسترش یافته و امسال تا فرهنگسرای اشراق هم ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته آمارسفرهای متروی تهران از مرز 2 میلیارد گذشت، بیان داشت: در سال گذشته متروی تهران 500 میلیون سفر را جابه‌جا کرد که این رقم تا پایان سال به 550 میلیون سفر افزایش می‌یابد.

ربیعی به تعهدات دولت در ساخت مترو اشاره و اعلام کرد: پول مترو در سال‌های اولیه از محل وام بانک‌ها تامین می‌شد که قرار بود میزانی از طریق دولت و بخشی هم از طریق شهرداری تامین شود که تاکنون دولت در این زمینه 414 میلیارد تومان به بانک‌ها (نه شهرداری) بدهکار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اقداماتی که در سال‌جاری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری خط یک متروی تهران، از ایستگاه شهید حقانی تا قلهک، ادامه عملیات اجرایی در فاز دوم خط‌2 از قلهک تا قیطریه، بهره‌برداری از فاز دوم حد فاصل تقاطع رسالت و پروین تا تقاطع دماوند و جشنواره از برنامه‌های امسال است.

همچنین از بخش غربی فاز دوم خط 4، حد فاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب به‌طور کامل بهره‌برداری می‌شودکه بدین ترتیب، در سال‌جاری 6/17 کیلومتر افتتاح جدید در مترو خواهیم داشت.

تردد 1700 مینی‌بوس فرسوده در تهران

دراین مراسم همچنین‌مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال‌جاری اقدامات متعددی صورت خواهد گرفت گفت: تا پایان سال بخش عمده‌ای از مینی بوس‌های فرسوده از رده خارج و مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های جدید جایگزین آنها خواهند شد.

حسین بیژنی، با بیان اینکه به‌دلیل فرسوده بودن بیش از حد ناوگان مینی‌بوسرانی شهر تهران، روز به روز از تعداد مینی‌بوس‌های فعال شهر کاسته می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر حدود هزار و 700 دستگاه مینی‌بوس در شهر تهران فعالیت می‌کند که تقریبا تمامی آنها فرسوده هستند؛

به همین دلیل در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی در سال‌جاری اقدامات گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.

بیژنی تصریح کرد: تبدیل مینی‌بوس‌های فرسوده به اتوبوس یکی دیگر از طرح‌های در دستور کار است که براین اساس در تلاشیم 2 راننده مینی بوس به‌صورت مشارکتی یک اتوبوس جایگزین دریافت کنند تا بتوانند مانند سایر اتوبوس‌های بخش خصوصی به شهروندان خدمات‌رسانی کنند

کد خبر 79213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز